خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ساخت سرور اختصاصی Minecraft توسط کشیشی از واتیکان

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ Fr. Robert Ballecer یک کشیش فرقه‌ی یسوعیون از کلیسای واتیکان است که قبل از ورود به کلیسا، از سیلیکون ولی مدرک مهندسی گرفته است. او در اظهار نظر عجیب خود، از برنامه‌های واتیکان برای راه اندازی یک سرور اختصاصی در بازی بزرگ Minecraft خبر داده است. ظاهراً هدف از این کار، فراهم کردن محیط سالمی است که از آسیب‌های اجتماعی جوامع کاربری این بازی بر بازیکنان خود می‌کاهد.

ایده‌ی اصلی این اقدام، ارائه‌ی محیط شفافی است که کاربران می‌توانند در آن به صورت آزادانه به نوآوری و برقراری ارتباط با یکدیگر بپردازند. این پروژه، ابتدا در اکانت توییتر Ballecer کلید خورد. او با انتشار یک نظرسنجی از فالوورهای خود خواسته بود تا اولین بازی پیشنهادی خود را برای استفاده در این طرح آزمایشی معرفی کنند. Rust، Ark، Team Fortress 2 و Minecraft، گزینه‌های پیشنهادی او در این نظرسنجی بودند. با پایان زمان دریافت نظرات، ۶۴ درصد شرکت کنندگان به بازی Minecraft رأی داده بودند.

Ballecer در مصاحبه با Rome Reports در این باره می‌گوید:

این موضوع به تکنولوژی ارتباطی ندارد. حتی می‌توان گفت که با گیمینگ هم ارتباطی ندارد. این ایده، فقط برای نزدیک کردن مردم به یکدیگر و تشویق و ترغیب آن‌ها برای گسترش این رابطه در دنیای واقعی است.

در ابتدای کار، خیلی‌ها به این اقدام شک داشتند. چرا که مردم در ظاهر مردی را می‌دیدند که در لباس مذهبی درباره‌ی تکنولوژی روز و یا مسائلی مثل انتقال فیبر نوری در آتلانتیک صحبت می‌کند. آن‌ها پیش خود می‌گفتند که اصلاً این دو چیز، چه ارتباطی باهم دارند؟ اما بعد از گذشت زمان فهمیدند که این فرد دانش لازم برای صحبت در این زمینه‌ها را دارد. فقط مسئله‌ای که وجود دارد، این است که او یک کشیش است. در نهایت هم، این همان چیزی بود که من به دنبال آن بودم.

سرور ماینکرفت، هم اکنون در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و Ballecer فعلاً درحال دریافت پیشنهادات از طرف مردم است.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.