خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما، پنجره‌ای برای ایجاد گفتمان جهانی

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ ژرژیک آبرامیان نماینده مسیحیان ارمنی حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه شبکه های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی رسانه ملی در دوره ۴۰ ساله بعد از انقلاب اسلامی نقش بسزایی در شکل دهی به افکار عمومی جهان نسبت به کشورمان داشته اند، خاطر نشان کرد: در مجموع ارتباطاتی که جمهوری اسلامی طی دوره ۴۰ ساله تعریف و تنظیم کرد، به نظر من یکی از موفق ترین برنامه هایی که به منصه ظهور رسید، فعالیت شبکه های برون مرزی کشورمان بود. بهره گیری از چندین زبان، با مجریان بسیار خبره و با بینش و دانش فرهنگی کار بسیار بزرگی است که انجام گرفته و نتیجه اش را در کشورهایی که این فعالیت ها صورت گرفته، می بینیم و شناخت نسبت به جمهوری اسلامی و انقلاب بزرگ ایران یک شناخت عمیق و پر بارتری شده است.

وی درباره اینکه شبکه های برون مرزی صداوسیما چگونه می توانند به عنوان نمایندگانی از جمهوری اسلامی در سراسر جهان رسالت خود را ایفا کنند، گفت: با مطالعاتی که برای رساندن پیام به مخاطبان انجام می شود، این موضوع شدنی است. برنامه ها باید پویا باشند و بازنگری های هوشمندانه ای روی آن ها صورت گیرد، به هر حال این کاری است تخصصی و در خور دست اندرکاران زحمتکش این شبکه ها است.

آبرامیان درباره نقش شبکه های برون مرزی ایران همچون پرس تی وی، هیسپان تی وی و …. در معرفی دیپلماسی اتخاذ شده از سوی جمهوری اسلامی برای ایجاد ارتباط با جهان، خاطر نشان کرد: در واقع تبادل اطلاعات و ایجاد ذهنیت مثبت در جوامع مخاطب از عوامل و زیر ساخت هایی است که می تواند تبدیل به روابط بدنه جوامع شود. به دنبال آن روابط دیپلماتیک پارلمانی به عنوان هدف نهایی روابط دیپلماتیک عمومی بین دولت ها بر اساس زیر ساخت ها، باورها و نگرش هایی که فعالیت های تبلیغی و فرهنگی آماده سازی کرده است، مد نظر قرار می گیرد. همچنین ایجاد روابط عمیق پایدار و با معنا نمی تواند بدون کار فرهنگی و ارتباط عمیق و درک عمیق مردمی پایا و ادامه دار باشد. بنابراین اینجاست که ضرورت و اهمیت این شبکه ها روشن می شود.

این نماینده مجلس درباره اولویت برنامه سازی شبکه های برون مرزی با توجه و اهمیت و حساسیت هایی که دارند، عنوان کرد: بایستی ایجاد شناخت در قالب برنامه ها، اخبار، پخش سریال هایی که جامعه ایرانی را معرفی و بینش های کشور را تبیین می کند در اولویت باشد؛ شبکه های برون مرزی پنجره ای برای ایجاد گفتمان جهانی اند و این گفتمان الفبای ارتباط است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.