خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخست وزیر انگلیس بابت توهین به بانوان محجبه عذرخواهی کرد

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که چند ماه پیش با انتشار مقاله‌ای زنان مسلمان محجبه و برقع پوش را شبیه «سارقان بانک» و «صندوق‌های پست» خوانده، عذرخواهی کرد.

او امروز پنجشنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی شبکه «ای تی وی» بابت انتشار مقاله‌ای که تابستان گذشته در یک روزنامه انگلیسی منتشر شده بود و در آن به زنان مسلمان محجبه توهین کرد، «عمیقا» عذرخواهی کرد.

نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سوال مجری این شبکه تلویزیونی درباره توهین وی به زنان برقع پوش گفت: «بابت آنچه که گفتم عمیقا عذرخواهی می‌کنم و قبلا نیز بابت آن عذرخواهی کردم».

وی جمعه گذشته نیز در مصاحبه‌ای رادیویی درباره اسلام‌هراسی بابت این توهین عذرخواهی کرده بود و گفت: «بابت چیزهایی (که در مقاله‌ام) گفته‌ام که موجب توهین شده است، عذرخواهی می‌کنم».

بوریس جانسون تابستان سال گذشته با انتشار مقاله‌ای در یک روزنامه انگلیسی، به زنان محجبه و برقع‌پوش توهین کرده و آنها را «سارقان بانک و صندوق پست» توصیف کرده بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.