خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تفسیر بدخواهانه خبرگزاری بریتانیایی رویترز از سخنان آیت‌الله سیستانی

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ با انقلاب تکنولوژی که در سالهای اخیر رخ داده است و دنیا را تبدیل به یک دهکده کوچک کرده است، برای یک انسان عادی در منطقه ما واضح است که این رسانه ها به آن «پاکی» که سعی می کردند خود را نشان بدهند نیستند بلکه بالعکس به طور کلی به عنوان یک سلاح مهم در خدمت دولت های استعماری در غرب چه در گذشته و چه امروز ایفای نقش کرده اند.

در راستای کشف نفاق این رسانه های غربی در طی این چهل سال گذشته نمی توان نقش محور مقاومت به خصوص ایران را انکار کرد که در طی این سالها تمامی طرح ها برای بلعیدن ثروت جوامع عربی و آرمان فلسطین و تحمیل رژیم صهیونیستی بر این منطقه را ناکام گذاشت.

شکست طرح غربی ها در منطقه غرب آسیا تا حدی برای آنها دردناک بود که باعث شد رسانه های آنها به خصوص رویترز همانند رسانه کشورهای مرتجع و قبیله ای عربی با اتفاقات منطقه ما برخورد کند تا جایی که کینه رویترز از محور مقاومت و ایران باعث شد که این خبرگزاری از حالت معمول خود خارج شده و خبرهایی را با عنوان ” جلسه زیرزمینی چهار افسر ایرانی برای حمله به آرامکو” منتشر می کند و نقش سردار قاسم سلیمانی در عراق که به شدت خیالی به نظر می رسد را ترسیم می کند و تا جایی پیش می رود خطبه های مرجع عالیقدر عراق یعنی آیت الله سیستانی را تفسیر می کند به طوری که این خطبه ها “طلسم” هایی هستند که به فالگیری مانند “رویترز” نیازمند است تا رازهای آن را بگشاید!

همه ما به خطبه دوم نماز جمعه عراق که شیخ مهدی الکربلایی نماینده مرجعیت عالیقدر عراق روز گذشته در شهر کربلا قرائت کرد را شنیدیم، آیت الله سیستانی از امیدواری اش به “انتخاب نخست وزیر جدید و اعضای دولت جدید در مدت قانونی تعیین شده بر اساس خواسته های مردم عراق و به دور از هر گونه دخالت خارجی” گفته بود.

آنچه که شیخ مهدی الکربلائی گفت در خصوص انتخاب نخست وزیر آینده ابراز کرد بسیار واضح بود، همانگونه که صحبت هایش در خصوص”ضرورت مسالمت آمیز ماندن تظاهرات در عراق و خالی کردن آن از هرگونه خشونت و تخریب سخن گفته بود، مسئولیتی که بر عهده همه گذاشته شده است، و از طرف دیگر نیروهای امنیتی باید تظاهرکنندگان را مورد حمایت قرار داده و به آنها فرصت بدهند که مطالبات خود را به صورت آزادانه ابراز کنند.

تظاهرکنندگان نیز نباید اجازه دهند که از این تظاهرات سوء استفاده کنند و به صفوف آنها رخنه کنند و به نیروهای امنیتی حمله کرده و یا اماکن عمومی را تخریب کنند و به منافع مردمی ضرر بزنند”.

شیخ الکربلائی همچنین هشدار داد”کسانی در داخل کشور هستند که سعی دارند که از این تظاهرات که هدف اصلی اش شروع روند اصلاحات برای تحقق منافع مردم عراق آغاز شده است را به انحراف بکشاند” نیز بسیار واضح و روشن بود.

علیرغم سخنرانی بسیار واضح نماینده آیت الله سیستانی، رویترز پا روی تمامی این صراحت گذاشته و سخنرانی را “به نظر نوعی اشاره به ایران” قلمداد کرد و فورا کلمه “به نظر” تبدیل به “واضح و حتمی” در رسانه های سعودی و مرتجع تبدیل شد. جالب توجه است که برخی از رسانه های سعودی که ادعای حرفه ای گری می کنند می خواستند مقداری به این اتهامشان به ایران رنگ و بوی واقعی ببخشند اما چه کردند؟ برای اثبات حرف خویش به شبکه های اجتماعی در عراق متوسل شدند!

خبرگزاری جهانی و انگلیسی رویترز هم می خواست برای دروغ خود در خصوص منظور آیت الله سیستانی که همان ایران بود بهانه ای بیاورد به دروغی بدتر پناه آورد، رویترز در گزارش خود بدون هیچ منبعی نوشت که سردار قاسم سلیمانی در عراق حضور دارد تا برای انتخاب نخست وزیر جدید به عراقی ها فشار بیاورد!

باید بگوییم که به دور از تفسیر های “رویترزی”، آیت الله سیستانی کاملا آگاه است که تنها کشوری که در برابر آرامش و امنیت و پیشرفت عراق ایستاده است آمریکا است که همواره در جهت منافع صهیونیست ها حرکت می کند و این منافع با استقرار و آرامش عراق کاملا در تضاد است.

همه ما شنیدیم که رئیس جمهور طمع کار آمریکا به صراحت گفت که به سرقت نفت عراق می اندیشد و امریکا در اجرای طرح خود نباید تردید به خود راه دهد، آیت الله سیستانی می داند که آمریکا مانند سرطانی است که پایگاه های نظامی خود در عراق را گسترش می دهد و بزرگترین سفارت در دنیا را در قلب بغداد دایر کرده است و بزرگترین ارتش مزدور را دارد که شبانه روز برای اختلال در روند سیاسی و اقتصادی عراق مشغول به کارند تا عراق را تبدیل به کشوری ضعیف و فقیر کنند، این ها حقیقت هایی است که میلیون ها تن از مردم عراق در بزرگترین تظاهراتی که عراق به خود دیده است با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود آن ها را فریاد زدند تا جایی که مزدوران آمریکایی از بعثی ها گرفته تا داعشی ها را به وحشت انداخته و زبان هایشان را لال کرد، زبان هایی که بیشتر شبیه بلندگوی رسانه های غربی، اسرائیلی و عربی بودند که می خواستند ادعا کنند که ایران محبوبیتش در عراق را از دست داده است!

تاکید آیت الله سیستانی در سخنرانی های گذشته خود مبنی بر فراموش نکردن ایثارگری حشد الشعبی در نابودی داعش و همچنین شعارهایی که روز گذشته ضد دخالت آمریکایی – اسرائیل – سعودی سر داده شد، همه نشانگر این است که منظور از طرف های خارجی در سخنرانی نماینده های آیت الله سیستانی همان مثلث شومی است ملت عراق مانند دیگر ملت ها از آن به شدت متنفر است.

عراقی ها با بزرگی و نیکی به ایثارگری حشد الشعبی می نگرند که در کنار نیروهای مسلح عراق انها را از شر داعش نجات داد و با همان بزرگی و نیکی از ایران یاد می کنند که در کنار انها ایستاد و همه چیز خود را برای دفاع از عراق تقدیم کرد و خون شهدای ایرانی با خون شهدای عراقی در هم آمیخته شد تا مقدسات امت اسلامی در عراق در آمان بمانند اما آن چیزی که بعثی ها و داعشی ها و مزدوران سفارت ها ضد ایران و حمله به کنسولگری اش انجام می دهند نشانگر این است که این حملات که حاصل طراحی اتاق های تاریک سازمان های جاسوسی است را مورد تائید ملت عراق جلوه دهند، چیزی که رویترز در پی آن بوده و بوق های رسانه ای سعودی هم آن را تکرار کردند.

اما همه این مسائل نمی تواند کوچکترین خدشه ای بر پیمان دوستی بین ایرانی ها و عراقی ها وارد کند، چرا که ارواح شهدای ایرانی در خاک عراق در جهاد مشترک با بعثی ها و داعشی ها به ملکوت پیوست.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.