خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راهنمای خرید میز تلویزیون

به گزارش سرویس بازار ادیان نیوز (ردنا)؛ یکی از موارد مهم در چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن میز تلویزیون می باشد . برای خریدن میز تلویزیون جدید باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید . اولین عامل که در خرید میز تلویزیون بسیار مهم می باشد کیفیت و جنس این کار می باشد دومین مشخصه قیمت میز تلویزیون می باشد . عواملی متعددی دیگری نیز تاثیر دارند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت .

مدل اول: قفسه‌ای جلو باز

در هنگام خرید میز تلویزیون قفسه‌ای یا طبقاتی یا جلو باز که با نام‌های متعددی خوانده می‌شود اولین مشخصه ای که ذهن انسان را با خودت درگیر می کند سادگی در عین حال جذاب بودن این نوع میز تلویزیون می باشد . در این طرح وجود طبقات و قفسه‌های بدون درب باعث می‌شود تا این امکان برای شما فراهم گردد از میز تلویزیون به عنوان یک استند تزیینی زیبا  به منظور چیدن لوازم دکوری بر روی آن استفاده کنید. هم چنین وجود این قفسه‌ها باعث می‌شود لوازم جانبی و متعلقات تلویزیون مانند دستگاه‌های پخش کننده، بلندگوها و… را در آن جای بدهید و از فضاهای خالی حداکثر استفاده را ببرید .

مدل کابینتی:

این مدل که ظاهری خاص و متفاوت از سایر میزهای تلویزیون را ارائه می‌کند به مدل کابینتی معروف شده است؛ چرا که با دارا بودن درب‌ها و جایگاه‌های بدون درب متعدد و ایجاد فضا هایی مانند کابینت ، طرح یک‌ کابینت را ایجاد کرده است. وجود فضاهای کابینت مانند در اطراف تلویزیون و همچنین پنجره های متعدد در اطراف آن جذابیت و ویژگی خاصی به این مدل میز تلویزیون می دهد که نگاه ها را به سمت خود می کشاند. وجود چنین امکانات و زیبایی مسلماً این طرح را در میان انتخاب‌های اصلی هر خریداری در صدر خرید میز تلویزیون قرار می‌دهد. توجه کنید که از میز تلویزیون در بعضی از دکوراسیون‌ها به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون منزل  نیز استفاده می‌شود و شما هم می‌توانید با انتخاب این میز تلویزیون جذاب آن را به نقطه کانونی دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید .

مدل کنسولی :

این مدل از میز تلویزیون یکی از پر فروش ترین می باشد  به دلیل سازگاری با هر نوع چیدمان و دکوراسیونی و به خاطر وجود طراحی ساده خود، در زمره انتخاب‌های اول همه افرادی است که مدل خاصی برای خرید میز تلویزیون از قبل برای خود در نظر نگرفته اند و صرفاً به دنبال تجهیز اتاق نشیمن خود به این وسیله و استفاده کاربردی از آن هستند. وجود درب‌های مقابل و یا حتی کشوهایی در بخش جلوی این میز از ویژگی‌های است که باعث می‌شود میزان علاقه مندی به آن افزایش یابد، چرا که اکثر افراد به دنبال مخفی کردن لوازم اضافی یا وسایل مربوط به تلویزیون خود از جلوی چشم بینندگانشان هستند. حالت کنسولی بودن این میز دلیل نام گذاری آن به این اسم بوده است.

جنس میز تلویزیون :

میز تلویزیون های چوبی : این نوع میز تلویزیون ها از انواع پر فروش می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد میز تلویزیون های چوبی به دلیل رنگ پذیری و متنوع تر بودن انتخاب اکثر افراد برای خرید می باشد همچنین شما می توانید میز تلویزیون چوبی را به راحتی با دکوراسیون منزل خود هماهنگ نمایید .در این گونه میز تلویزیون ها از چوب های مصنوعی و طبیعی استفاده می شود که باعث تنوع بیشتر این نوع میز تلویزیون می شود .

میز تلویزیون فلزی : خرید این گونه میز تلویزیون ها نسبت به سایر میز تلویزیون ها بسیار کمتر است و طرفداران زیادی ندارد مگر اینکه سبک خاصی از میز تلویزیون های فلزی چشم ببیننده را به خود جلب کند میز های تلویزیون فلزی به دلیل سنگینی که دارند حمل و نقل سختی دارند و همچنین به سختی می توان یک میز تلویزیون فلزی را با دکوراسیون منزل هماهنگ نمود که این مسئله باعث کاهش چشمگیر جذابیت می تلویزیون های فلزی می شود .

میز تلویزیون شیشه ای : مدل‌های میز تلویزیون شیشه‌ای، ظاهری براق و برجسته برای محیط ایجاد می‌کنند. این مدل‌ها فضای تصویری را بازکرده و وسایل الکترونیکی را به زیبایی به نمایش می‌گذارند. این نوع میزها معمولاً با قطعات نگه‌دارنده فلزی همراه هستند و برای افرادی که به داشتن محیط‌های مرتب بسیار اهمیت می‌دهند، ایده آل است. ازلحاظ قیمت نیز این مدل‌ها، بسیار ارزان‌تر از دیگر میزها هستند از معایب این میز ها می توان به این اشاره نمود که حمل و نقل این گونه میز ها به علت شکننده بودن راحت نمی باشد اگر در خانه تان دارای بچه ی خردسال هستید به دلیل شیشه ای بودن و شکننده بودن میز  بهتر است که از خریدن این نوع میز ها صرف نظر نمایید.

ارتفاع مناسب میز تلویزیون :

شاید این سوال را بتوان اولین و مهم‌ترین سوال دانست:.

دیده شده برخی خانواده‌ها قبل از انتخاب سایز تلویزیون، به دنبال خرید میز برای آن هستند. پیشنهاد ما این است که این کار را نکنید

میز تلویزیونی که برای تلویزیون ۵۵ اینچ مناسب است، شاید برای یک تلویزیون ۴۰ اینچ کمی بزرگ به نظر بیاید

یا اگر میز خود را از اندازه های کوچک (مثلا اندازه های ۱۲۰ سانتی) انتخاب کنید، احتمالا با خرید تلویزیون های اینچ بزرگ، به مشکل بخورید

برای اینکه مدت‌ها جلوی تلویزیون هستید و مشغول دیدن برنامه، ارتفاع را باید طوری تنظیم کنید که در این مدت به راحتی و بدون داشتن ناراحتی به دیدن برنامه مورد علاقه خود بپردازید. پیشنهادی که داریم ارتفاعی که انتخاب می‌کنید سعی کنید مرکز تلویزیون از نقطه دید شما بالاتر نباشد. اگر کودکی در منزل دارید که تازه حرکت می‌کند، هرچقدر ارتفاع میز تلویزیون را بالاتر بگیرید بهتر است تا تلویزیون و وسایلی که بر روی میز می‌خواهید قرار دهید، سالم بماند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.