خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا بسیاری از مسیحیان انجیلی با بی‌اخلاقی‌ها و بدرفتاری‌های ترامپ مخالفت نمی‌کنند؟

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مارک گالی، سردبیر مجله تأثیرگذار انجیلی مسیحیت امروز، می‌گوید دونالد ترامپ باید برکنار شود. گالی در سرمقاله‌ای درباره استیضاح ترامپ عنوان کرد که ترامپ صلاحیت اخلاقی رهبری ایالت متحده را ندارد.

وی نوشت: واضح است که رئیس جمهور ایالات متحده کوشید از قدرت سیاسی خود استفاده کند و برای بی اعتبار کردن رقیب انتخاباتی‌اش به یک رهبر خارجی فشار آورد؛ این نه تنها نقض قانون اساسی است، که مهم‌تر از آن بسیار غیر اخلاقی است.

گالی می‌گوید: ترامپ در امر اداره کشور مسائل اخلاقی را فراموش کرده است. او کسانی را به کار گرفت که اکنون به عنوان مجرم محکوم شده‌اند و سپس اخراج شدند. وی گفت: «او خود به اعمال غیراخلاقی در تجارت و روابط خود با زنان اعتراف کرده است و به آن افتخار هم می‌کند. توییتر او به تنهایی – با سوء رفتارها، دروغ‌ها و تهمت‌های همیشگی- نمونه‌ای کامل از یک انسانی بی اخلاق، گم شده و گیج شده است.»

«برای قضاوت درباره اینکه آقای ترامپ باید توسط مجلس سنا از سمت خود برداشته شود یا با رأی گیری مردمی در انتخابات بعدی، باید احتیاط کرد، اما معتقدیم موضوع وفاداری‌های حزبی نیست بلکه وفاداری به خالق ده فرمان است.»

گالی درباره دلیل سکوت بسیاری از مسیحیان انجیلی که با حضور ترامپ در جایگاه ریاست جمهوری مخالفت نمی‌کنند می‌نویسد: من می‌دانم چرا آنها ساکت‌اند. آنها عمدتا افرادی هستند که من آنها را دوست دارم و با آنها رابطه دارم. آنها به دلیل دیدگاه‌های ترامپ در مورد سقط جنین و آزادی مذهبی، عمیقا متعهد به حمایت از او هستند.

مسیحیت امروز در سال ۱۹۵۶ توسط مسیحی انجیلی مشهور بیلی گراهام تأسیس شد. پسرش فرانکلین گراهام از پشتیبانان جدی ترامپ و منتقد روند استیضاح است.

پایان پیام / ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.