خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سرنوشت اقلیت‌ها هیچ‌گاه از سرنوشت سایر مردم ایران جدا نبوده است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر قرار دادن نام ایران در فهرست کشورهای ناقض آزادی ادیان، گفت: ترامپ در طول فعالیت‌های زندگی درگیر رفتارهای غیر انسانی بود و قمار پایه و اساس زندگی این فرد است؛ لذا چگونه می‌تواند ادعای نقض آزادی ادیان را مطرح کند و آن را به ایران نسبت دهد. متأسفانه ساختار حقوق بشر در دنیا در دست کسانی قرار گرفته که ساختار غیر حقوق بشری دارند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیشترین جنایت علیه بشر را کشورهایی چون آمریکا مرتکب شدند، آن‌ها مسئول کُشته شدن کودکان و زنان یمن هستند. رقص شمشیر ترامپ با سران یمن یا حمایت از اسرائیل که با اشغال فلسطین محاصره بزرگ جهان را ایجاد کرده، نشان می‌دهد که دولتمردان آمریکایی اعتقادی به حقوق بشر ندارند.

وی افزود: طرح چنین ادعاهایی و اقدامات خلاف حقوق بشر برای دولتمردان آمریکایی به تفریح و سرگرمی تبدیل شده است، افرادی که چنین ادعای دارند دغدغه حقوق بشر ندارند، دغدغه را کسانی دارند که در منطقه خاورمیانه مقابل گروه‌های تروریستی چون داعش ایستادند و در خاورمیانه از کسانی دفاع می‌کند که اشتراک دینی با آنها ندارد مانند دفاع ایران از گروه ایزدی‌ها در عراق یا اقدامات قابل احترام سپاه در ایران برای دفاع از مسیحیت آسیایی.

مره‌صدق با تأکید بر اینکه وزارت خارجه آمریکا صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر ندارد، گفت: مدت‌ها است که آمریکا دستکش مخملی خود را با ظهور پدیده چون ترامپ کنار گذاشته و کسی در رأس این کشور قرار گرفته که نماد ضد حقوق بشری و ضد نژادپرستی و نماد غارت اموال و دارایی است؛ بنابراین در اذهان عمومی با وجود ترامپ، شکی باقی نمانده است. با این شرایط صحبت دولتمردان آمریکا از حقوق بشر به لطیفه شبیه است.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس یادآور شد: بهترین آزادی از نظر فعالیت و عبادت مذهبی در ایران برای اقلیت‌های دینی وجود دارد، پیروان ادیان مختلف هزاران سال است که در این کشور زندگی می‌کنند و همراه با سایر اقشار هستند و هیچ‌گاه سرنوشت آنها از سرنوشت سایر مردم ایران جدا نبوده است. اقلیت‌های دینی زمانی نیز که مردم ایران از ارزش‌های سرزمین دفاع کردند با آنها همراه شدند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.