خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشتمین دور گفت‌‍وگوهای اسلام و مسیحیت سال آینده در وین

استفان شولتز، سفیر اتریش در کشورمان و هیأت همراه با حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

استفان شولتز، سفیر اتریش در کشورمان و هیأت همراه با حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار ریگر، رایزن فرهنگی اتریش در تهران، پدر روحانی مارکوس استفان بوگنیار، مدیر اقامتگاه خانواده مقدس در بیت المقدس و مارکوس دوسک، رییس انتشارات Be & Be، سفیر اتریش را همراهی می‌کردند.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام تسخیری ضمن خوش آمدگویی به میهمانان اتریشی، برگزاری هفت دور گفتگو با کلیسای کاتولیک اتریش را بسیار سازنده و موثر ارزیابی نمود و اظهار داشت:امیدواریم دور هشتم این گفتگو ها در سال آینده با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی در وین برگزار گردد.
در ادامه، شولتز سفیر اتریش در کشورمان ضمن تاکید بر لزوم تداوم گفتگوهای دینی بین دو کشور اظهار داشت: کاردینال شونبرن عالی ترین مقام کلیسای کاتولیک در اطریش علاقه خود را برای سفر رسمی به ج.ا.ایران اعلام نموده اند که امیدواریم با موافقت شما این امر انجام پذیرد.
دراین دیدار سفیر اتریش در تهران در ادامه سخنان خود به معرفی پدر روحانی مارکوس استفان بوگنیار پرداخت و اظهار داشت :بسیار مایلیم در کنار گفتگو های دینی، نهادهای مذهبی ما بتوانند از تجربیات یکدیگر در زمینه های مختلف از جمله امور زیارتی استفاده نمایند.
پدر روحانی استفان بوگینار نیز که مسئولیت اداره اقامتگاه خانواده مقدس در بیت المقدس را به عهده دارد درسخنانی اظهار داشت: اقامتگاه اتریش با قدمتی ۱۶۰ ساله در شرق بیت المقدس واقع شده است و هدف من از این سفر تبادل تجربه در خصوص سفرهای زیارتی و اشاعه تجربیات در جامعه برای ارتقاء معنویت است.

در ادامه تسخیری آمادگی مرکز را برای میزبانی عالیجناب کاردینال شونبرن اعلام نمود و همچنین اظهار داشت در ایران به دلیل وجود زیارتگاه های متعدد و متنوع مذهبی تجربیات مفیدی در زمینه امور زیارتی و گردشگری مذهبی وجود دارد که حاضریم این تجربیات را با برادران مسیحی خود به اشتراک بگذاریم.
در پایان این دیدار طرفین بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر در خصوص تداوم گفتگو های دینی تاکید نمودند.
انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.