خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشت گهواره مسیح (ع) به خاورمیانه

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه انگلیسی سی ان ان، سوفرونیوس (St. Sophronius) اسقف بیت المقدس در سده هفتم این تکه از گهواره را به پاپ تئودور اول هدیه داد و گهواره تا کنون در رم نگهداری می‌شد و از خاورمیانه دور بود.

 انتقال گهواره به سرزمین‌های اشغالی با استقبال مردمی مواجه شده است. یکی از مسیحیان ساکن سرزمین اشغالی به نام باربارا بوتربرگ (Barbara Boterberg) با بیان این جملات نسبت به دیدن این تکه از گهواره ابراز احساس کرد: ۴۰ سال دعا کردم تا شاهد بازگرداندن بخشی از گهواره عیسی (ع) به جایگاه واقعی‌اش در خاورمیانه باشم.

مجوز این انتقال توسط پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان صادر شد. به در خواست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از پاپ، این گهواره حداقل برای کریسمس به بیت لحم تحویل داده شد.

در روایات مسیحیان آمده است مریم مقدس زمانی که عیسی را باردار بود، به بیت لحم سفر کرد؛ او نتوانست در منزلی ساکن شود و مجبور شد فرزندش را در آخوری به دنیا آورد. این گهواره، همان گهواره‌ی عیسی در زمان نوزادی است.

پایان پیام/ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.