خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسلمانان در تورنتو «اتوبوس پناهگاه» را برای بی‌خانمانان عرضه کردند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ به نقل از RNS طی سه ماه پیش اخیر، گروهی از داوطلبان مسلمان در خیابان‌های مرکز شهر تورنتو با اتوبوسی بازسازی شده می‌چرخند تا به بی‌خانمانان شهر پناه دهند و آنان را از هوای آزاردهندۀ زمستان در امان دارند.

مدیران این پروژه می‌گویند: این اتوبوس از زمان راه اندازی در ۳ دسامبر به بیش از ۱۰۰۰ نفر خدمات داده است و تعداد پناهجویان در یک روز معمولی به حدود ۳۰ تا ۵۰ نفر می‌رسد.

اعضای انجمن جوانان مسلمان احمدیه کانادا که دفتر مرکزی آن در تورنتو است، برای خرید این اتوبوس و  راه‌انداری مجدد به عنوان یک پناهگاه سیار همکاری کردند.

حدود ۹۰۰ داوطلب مسلمان هر شب گرد هم می‌آیند تا اتوبوس پناهگاه را به محلات مختلف برسانند و به مردم نیازمند غذای گرم، کیت‌های بهداشتی، لباس‌های گرم زمستانی و فرصت استراحت یا جستجوی سرپناه موقت را در اتوبوس ارائه دهند.

نعیم فاروقی، مدیر پروژه اتوبوس پناهگاه می‌گوید: «این داوطلبان واقعاً به دلیل ارزش‌های اسلامی به کمک افراد کمتر برخوردار جامعه می‌شتایند». وی اظهار داشت برخی از مهمانان شبانه پناهگاه اتوبوس را «بهشت» و داوطلبان را «فرشتگان» می‌خوانند.

وی گفت: «هدف ما این است که هر آنچه لازم باشد در اختیار مردم قرار دهیم تا در ماه‌های زمستان وضعیت راحت‌تری را تجربه کنند».

خالد مباشر یکی دیگر از مدیران این پروژه گفت: «ما دیدیم این نیاز به طور مداوم در حال افزایش است، بنابراین فکر کردیم که برای پر کردن شکاف‌ها باید راه حل‌هایی را به صورت محلی ارائه دهیم.»

این وسیله نقلیه قبلا به عنوان اتوبوس مربی برای بازیکنان هاکی کبک سیتی استفاده می‌شد. سال گذشته، گروه‌های مسلمان بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار برای تجهیز این اتوبوس با ۲۰ تختخواب، آشپزخانه، حمام، سالن، اینترنت بی سیم و ذخیره سازی مطمئن برای وسایل هزینه کردند.

سازمان دهندگان می گویند که به نظر می رسد این اتوبوس اولین از نوع خود در این کشور است. در لندن، سازمانی به نام Buses4Homeless اتوبوس‌هایی را برای افرادی بی خانمان، به مراکز خدمات تبدیل می‌کند. در سراسر استرالیا، گروه SleepBus خدمات شبانه‌ی مشابهی را ارائه می‌دهد و اتوبوس‌های بهداشتی لس آنجلس دوش و توالت سیار ارائه می‌دهند.

هفته گذشته، این گروه مسلمان دومین اتوبوس خود را تهیه کردند و به زودی برای تجهیز داخلی اقدام به جمع آوری کمک مالی می‌کنند؛ تا زمستان آینده قصد دارند سه اتوبوس در سطح شهر به ارائه خدمات بپردازد.

پایان پیام/ز

مترجم: زهرا زنگنه

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.