خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیروان ادیان الهی در فارس اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کردند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شهادت سردار سلیمانی و یارانش با موجی از اندوه و در عین حال واکنش‌ها همراه بود. همه اقوام و گروه‌های ایرانی شهادت این سردار را نشانه هدف گرفتن کشور دانستند و طی روزهای گذشته در مراسم، بزرگداشت ها و راهپیمایی‌ها همبستگی خود را نشان دادند

دبیر کل انجمن کلیمیان شیراز چهارشنبه ۱۸دی‌ماه در گفت‌ و گو با ایرنا عنوان کرد: ترور سردار سلیمانی شان‌دهنده شکست آمریکا در مذاکره با تیم ایران و وزارت امور خارجه بود؛ چراکه آنکس که به زور و ترور متوسل می‌شود، در اندیشه و در پیشبرد دیپلماسی و مذاکره ناتوان است.

امیر دوستان با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایرانیان از تهدید به حمله به اهداف فرهنگی به‌خوبی مشخص است، ابراز کرد: از همین رو، این خصومت نه یک خصومت سیاسی و بر سر منافع دو کشور، بلکه خصومتی با بنیان جامعه ایرانی فارغ از نظام حاکم بر کشور است.

وی پیام اجتماع و راهپیمایی روزهای گذشته در بدرقه پیکر سردار سلیمانی را همبستگی، همدلی و اتحاد جامعه در گام نخست، عنوان کرد و بیان داشت: راهپیمایی سه‌شنبه در شیراز و سایر شهرها نشان ‌داد که مردم ایران، با هر دینی و از هر قومی به خوبی متوجه هستند که نیروهای مسلح سپاه پاسداران و ارتش مشغول حفظ امنیت کشورند و مخصوصاً جامعه کلیمیان این دین را به‌خوبی احساس می‌کند.

دبیر کل انجمن کلیمیان شیراز گفت: در زمانی که بسیاری از کشورهای اروپایی جولانگاه حملات داعش شده بود، ایران در آرامش بود و داعش در پشت مرزهای کشور و راهپیمایی‌های اخیر نشان می‌دهد مردم به این قضیه واقف هستند.

به درایت رهبری، قدرت نظامی و دیپلماسی دلگرمیم

دوستان بیان کرد: ما در برابر هر نوع تهدید، اعم از نظامی و اجتماعی و اقتصادی به سه چیز دلگرمیم؛ نخست اینکه با درایات‌ رهبری می‌توانیم هر موقعیت بغرنجی را پشت سر بگذاریم؛ دوم اینکه غیورمردانی همچون سپهبد سلیمانی و سایر همرزمانشان که سابقه حضور در جنگ تحمیلی نیز دارند، هم‌کنون نیز با شهادتشان نشان می‌دهند، جان بر کف از میهن حفاظت می‌کنند و سوم اینکه ذات دیپلماسی و ظرفیت جامعه ایرانی برای حضور پشت میز مذاکره و حق گویی به واسطه فعالیت‌های چندین ساله دکتر ظریف محقق شد و قابل اتکاست.

وی با اشاره به حضور انجمن کلیمیان در راهپیمایی روز گذشته در شیراز، گفت: هیات مدیره انجمن کلیمیان، بازرسان، نمایندگان حزانین (پیش‌نمازهای کنیساهای شیراز)، اعضای خانه جوانان کلیمی شیراز، سازمان دانشجویان یهود شیراز، شورای روحانیت یهود شیراز، مدرسان مذهبی و سایر اقشار جامعه اعم از کسبه یهود و دیگران همگان با همه شهروندان در این راهپیمایی شرکت کردند و شهادت سردار سلیمانی، اقدامات آمریکا و تهدیدات این کشور را محکوم کردند.

سردار را از دست دادیم؛ اما خدا را داریم

رییس انجمن زرتشتیان شیراز نیز در گفت‌وگو با ایرنا، اقدام رییس جمهوری آمریکا برای ترور سردار سلیمانی را دور از خرد نامید و ابراز داشت: این اقدام هم به ملت آمریکا و هم ترامپ ضربه زد.

افلاطون سهرابی با تاکید بر اینکه ملت ایران، سردار سلیمانی را از دست داد؛ اما خدا را دارد، بیان کرد: راه سردار، راه بهشت بود و او در همین مسیر شهید شد. او سرداری ملی بود و تمام جامعه زرتشتیان ایران عزادار این رویداد ناگوار هستند و در روزهای گذشته با شرکت در راهپیمایی‌ها این اقدام تروریستی را تقبیح کردند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی داعش را از مرزهای ایران راند و به این گروه تروریستی اجازه ورود به خاک ایران را نداد، گفت: او دشمن را در بیرون از مرزها سرکوب کرد، مرد باوقاری بود که در پی مال دنیا نبود و همّ و غمش حفظ ایران و جمهوری اسلامی بود.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز حضور اقشار مختلف مردم را در راهپیمایی‌های اخیر نشان‌دهنده قدرت همبستگی ایرانیان خواند و اظهار کرد: این راهپیمایی بعد از رحلت امام خمینی (ره) و استقبال از ایشان در فرودگاه مهرآباد، بزرگترین راهپیمایی بود و نشان داد همبستگی ملت ایران به قدری است که نمی‌توان آن را بازیچه ترور و تهدید قرار داد.

سهرابی افزود: تهدید به هدف قراردادن اهداف فرهنگی ایران، اقدامی ضد بشری است؛‌چراکه میراث فرهنگی وابسته به ایران نیست و متعلق به کل دنیاست و رییس جمهوری آمریکا حق و اجازه آن را ندارد که درباره موضوعات فرهنگی سخنی بگوید.

سپهبد حاج قاسم  سلیمانی المهندسفرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی  معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه (سیزدهم دی‌ماه ۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند. پیکر سردار سلیمانی بامداد چهارشنبه در کرمان به خاک سپرده شد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.