خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارش جدید گاردین: مسلمانان در هند امنیت ندارند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فعالان مدنی مسلمان در هند میگویند امنیت مسلمانان در این کشور به شدت در خطر افتاده است. گاردین در گزارشی که از شاهدان عینی حاضر در  تظاهرات یک ماه اخیر هند در اعتراض به قانون جدید تابعیت در این کشور تهیه کرده است به وضعیت نامناسب دستگیرشده گان اشاره کرده است. بر اساس این گزارش صدها مسلمان در شهر مظفرنگر در روز ۲۰ دسامبر دستگیر شده اند. به گفته شاهدان برخی از این افراد زخمی بودند و در بازداشتگاهای شلوغ شکنجه شده اند. در میان این بازداشت شدگان کودک ۱۲ ساله نیز حضور دارد.

ماه گذشته هند شاهد بزرگترین تظاهراتی اعتراضی بزرگترین اقلیت دینی این کشور در اعتراض به قانون جدید حق تابعیت بود که بر اساس آن همه اقلیتهای دینی به غیر از مسلمانان به راحتی میتوانند شهروند هند شوند. در مخالفت با این قانون مردم هند از مذاهب و کاستها و طبقاتی اجتماعی مختلف با خیابانها آمدند و این قانون را مصداق تبعیض مذهبی و ناقض اصل سکولاریسم در قانون هند دانستند. پلیس هند این اعتراضات را به شدت سرکوب کرد. در این اعتراضات چندین تن کشته، تعداد زیادی زخمی و تعداد بیشتری نیز بازداشت شدند. تلفنهای همراه در ایالات معترض قطع و تجمع بیش از چهار نفر نیز ممنوع اعلام شد.

براساس گزارش گاردین میزان سرکوب و خشونت در هیچ ایالتی به اندازه اوتار پراداش شدید نبوده است. گاردین میگوید شاهدان عینی از حمله وحشیانه پلیس به منازل مسلمانان، غارت وسایل منزل و ضرب و شتم شدید ساکنان خانه گزارش داده اند. همچنین علاوه بر تعداد زیاد قربانیان و مجروحان، تعدادی از مسلمانان نیز ناپدید شده اند. بر اساس این گزارش پلیس هند با شعارهای اسلام هراسانه به مسلمانان در کوچه و خیابان و محل سکونت آ«ها حمله میکند و حتی به کودکان و زنان نیز رحم نمیکند. همچنین بر اساس این گزارش تعدادی از مسلمانان مجبور به اعتراف اجباری شده اند در حالی که بسیاری از آنها اساسا در اعتراضات شرکت نکرده بودند.

تعداد زیادی از فعالان و مسلمانان در اوتار پرادش زندانی شده اند و تعداد زیادی نیز در فهرست پلیس هستند. به گفته پلیس دستور بازداشت و سخت گیری به مسلمانان از سوی مقامات بالا صادر شده است.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.