خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دالایی ‌لاما: قدرت حقیقت بیشتر از قدرت اسلحه است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دالایی لاما رهبر تبعیدی بودائیان تبت  در پاسخ به خبرنگاری که از خواسته بود پیامی به حکومت چین بدهد گفت:

«قدرت و پشت‌گرمی ما به حقیقت است، در صورتی که قدرت و پشت‌گرمی حکومت چین به اسلحه است. در بلند مدت قدرت حقیقت بسیار بیشتر از قدرت سلاح است».

بر اساس گزارش خبرگزاری تبت پست، دالایی لاما همچنین گفته است: «هر انسانی حق دارد که در زندگی شاد و راضی باشد و زندگی قرین به صلح و آرامش داشته باشد. صلح و آرامش در گرمی قلبها است، انسان حیوانی اجتماعی است و تمام انسانها در لحظه تولد با غریزه محبت و عشق ورزیدن به دنیا می‌ایند».

دالایی لاما رهبر بودائیان تبت شصت سال است که از چین تبعید شده است. دولت چین به دنبال این است که دالایی لامای بعدی را خود انتخاب کند.

این مساله از این جهت اهمیت دارد که ۲۲۴ میلیون بودایی ــ جمعیتی سه برابر اعضای حزب کمونیست ــ در این کشور زندگی می‌کنند. حزب کمونیست مشتاق مشروعیت بخشیدن به قدرت خود ورای همه‌ی نهادهای دیگر است و تصور می‌کند که با پیوند زدن اقتدار خود با نهاد «دالایی لاما» به این هدف دست خواهد یافت.

در عین حال، حکومت پکن علناً امیدوار است که چنین اتفاقی به شکل نمادین به منزله‌ی میخ آخر بر تابوتِ خودگردانیِ تبت عمل کند و به این ترتیب روند جذب تبت در جمهوری خلق چین، که هفت دهه پیش آغاز شده، به پایان برسد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.