خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قهرمانان هرگز نمی‌میرند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پس از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، اسقف اعظم «سیبوه سرکیسیان» یادداشتی با عنوان «قهرمانان هرگز نمی‌میرند» منشتر نمود که مورخ چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ در روزنامه جام جم به چاپ رسیده است. متن یادداشت ایشان در ادامه می آید:

در آغاز سال جدید و نخستین روزهای دهه جدید، در زمانیکه انسان ها با امیدهایی تازه در حال لذت بردن از لحظات شاد این ایام بودند سردار قاسم سلیمانی یکی از فرزندان سلحشور، قهرمان، متواضع و با درایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از همرزمانش در نتیجه اقدام جنایتکارانه و ناجوانمردانه آمریکا به شهادت رسید.

قاسم سلیمانی به شهادت رسید. شخصیتی که به عنوان مدافع حقوق بشر و قهرمانی شجاع با اراده ای خلل ناپذیر در مسیر استقرار صلح و عدالت مبارزه کرد. ایشان هر چقدر شجاع و سلحشور به همان میزان نیز سردارمجاهدی مهربان و انسان دوست بودند که زندگی خود را صرف دفاع و حراست از صلح و تمامیت ارضی میهن خود نمودند.

درمیدان نبرد یا در زمان صلح هرگونه خطر را کوچک شمرد. از سال ۲۰۱۱ میلادی که سوریه با ارتش شجاع و وفادارش به مبارزه با نیروهای تروریستی برخاست، جمهوری اسلامی به عنوان کشوری دوست و برادر به همراه برخی دیگر از دولت ها و سازمان های خیرخواه به کمک آن ها شتافت.

سردار قاسم سلیمانی در شهر حلب به همراه همرزمانش به دفاع از شهروندان بی گناه و بویژه ساکنان مسیحی و ارمنی این مناطق پرداخت.

در آن زمان جوانان ارمنی که در کنار نیروهای دولتی در حال مبارزه بودند فرصت شناخت و جهاد در کنار سردار قاسم سلیمانی را یافتند. این جوانان امروز از سردار سلیمانی به نیکی یاد کرده و به یاد دارند که او چگونه با روحیه شجاع، مهارت های رزمی و بویژه درایت خود موفق به دفع حملات شده و سپس موجبات آزادسازی شهر حلب از اشغال نیروهای تروریستی و مخالف دولت را فراهم ساخت.

جوانان ارمنی حلب در صفحات فیسبوک خود با افسوس و غم از شهادت ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی یاد کرده و اقدام جنایتکارانه ای را که منجر به شهادت ایشان و همرزمانشان شد محکوم می کنند.

یکی از سربازان ارمنی در صفحه فیسبوک خود نوشته است، چگونه می توان از شهادت سردار قاسم سلیمانی غمگین نبود در حالیکه وی در حلب و خارج از آن و در ارتفاعات لاذقیه همچون شیر به مبارزه با تروریست ها پرداخت و نیروهای ارتشی و مردم بیگناه را که در دام آنها افتاده بوده رها ساخت.

تاریخ گواه آن است که فرزندان شجاع و ایثارگر ضامن تدوام حیات ملت ها و کشورها هستند. ما به عنوان ملتی با تاریخ طولانی به از خودگذشتگی های پادشاهان، سرداران، حاکمان و عالمان روحانی خود مباهات می کنیم. کسانیکه زندگی خود را فدای ارزشهای روحانی و باورهای ملت خود کرده اند میراث دار جاودانگی شده اند. جاودانه است کسی که با ایمان زندگی و تلاش کرده وحیات خود را وقف دفاع از حقوق میهن و مردمش می کند. حیات قهرمانانی که با چنین ایمانی زندگی و تلاش کرده اند ستونی استوار برای هستی بوده است.

تاریخ گذشته و امروز ایران نیز گواه وجود چنین قهرمانان و شهدایی است و سردار قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین قهرمانان تاریخ معاصر است که با اخلاص تمام از جان خود سپری برای نجات همرزمانش در میدان جنگ ساخته و تبدیل به الگویی برای اطرافیانش شد. سردار قاسم سلیمانی اینچنین بود زیرا به عنوان یک مومن به این سخن قرآن ایمان داشت که می فرماید ” کسانی را که در راه خدا کشته شدند مرده مپندارید. آن ها زنده بوده و از نعمات خداوند برخوردارند.”

اندک است شمار سردارانی که شجاعت و دلیری را با اخلاص، تواضع و فروتنی و همچنین تعالیم دینی در هم آمیخته باشند.
شهادت سردار قاسم سلیمانی به برگی فراموش ناشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و همچنین درسی زیبا و آموزنده برای نسل های آینده تبدیل خواهد شد. وی با شهادت جاودانه شد زیرا مرگ شهدا به معنای جاودانگی آن ها است و شهدا با اخلاص ترین فرزندان یک ملت بشمار می آیند.

چه پراحساس و آموزنده است واقعه ای که چندی پیش از آن مطلع شدم.
چند ماه پیش از این در نشستی در ایروان که جوانانی از کشورهای مختلف و از جمله سوریه، لبنان و ایران نیز در آن شرکت داشتند جوانان شهر حلب به دکتر کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی نزدیک شده و از او درباره سردار قاسم سلیمانی می پرسند.

دکتر کارن خانلری پاسخ می دهند، او را از نزدیک زیارت نکرده ام اما وصف شجاعت و مهربانی او را بسیار شنیده ام.
این جوانان می گویند، از شما صمیمانه خواهش می کنیم در مراجعت به تهران از جانب ما روی ایشان را ببوسید و بگویید دلمان برایشان بسیار تنگ شده است و این که ایشان صخره ای بود که در تمام طول جنگ به آن اتکا کرده بودیم.

در مراجعت به تهران نماینده ارامنه تهران و شمال به صورت ویژه به دیدار سردار رفته و خواسته جوانان ارمنی شهر حلب را اجابت کرده است. در این دیدار سردار نماینده ارامنه را در آغوش گرفته و با هیجان خاصی از آن دوران یاد می کند.

آری، ده ها هزار نفر اکنون دلتنگ سردار هستند و یاد و خاطره او را زنده نگه خواهند داشت.

یاد و خاطره اشخاص نیکوکار قرین رحمت باد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان
خلیفه ارامنه تهران

۱۲ ژانویه ۲۰۲۰
تهران

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.