خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین‌گریزی جوانان در غرب

ردنا (ادیان‌نیوز) / در کشورهای غربی نسل جوان بعضاً به ادیان سنّتی پشت کرده و جای دین را با اعتقاد به معنویتِ جدای از دین و فعالیت‌هایی مثل تاروت، ستاره‌بینی، مدیتیشن، انرژی‌درمانی پر کرده‌اند. البته اکثر آنها همین موارد را نیز چندان جدّی نمی‌گیرند و بیشتر جهت تفریح و خوش گذراندن به این فعالیت‌ها روی می‌آورند.

دایان وینستون، رئیس بخش دین و رسانه در مدرسۀ ارتباطات آننبرگ معتقد است، «انسان به طور فطری مذهبی یا معنوی است.» امروز جوانان در جستجوی همان چیزهایی هستند که ادیان سازمان‌یافته برای پدر و مادرهایشان به ارمغان ‌آورد؛ اعتقادات مذهبی، حس تعلّق داشتن به یک جمع، دریافت هدایت، هدف و معنا را به همراه دارد. اما شاید بدان خاطر که نتوانستند از دین پدرومادرشان این چیزها را دریافت کنند، درجای دیگر به دنبال آن می‌گردند.

یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های فعالیت‌های معنوی برای جوانان این است که به آنها اجازه می‌دهد خودشان انتخاب‌گر باشند. می‌توانند هر قدر که می‌خواهند خود را وارد حوزۀ تاروت، ستاره‌بینی، کریستال‌درمانی و امثال اینها کنند؛ چه کم، چه زیاد. و اگر نخواستند ادامه دهند، ادامه نمی‌دهند.

از طرف دیگر، نسل جوان در مقایسه با دیگران خیلی راحت و آزاداندیشانه تفکّرات جدید را می‌پذیرند و دوست دارند بدون قضاوت کردن به کاوش بپردازند و علاقه دارنددیدگاه آنها دربارۀ زندگی متفاوت باشد.

این یک روند جهانی و مسلماً آمریکایی به سمت دگراندیشی است؛ که افراد آش شله‌قلمکار من‌درآوردی‌ای از اعتقادات_معنوی یا مذهبی برای خود درست می‌کنند.

پایان پیام/ ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.