خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درباره رهبران کاریزماتیک جهان اسلام در کتاب islamic empires

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، این کتاب ۵۲۵ صفحه دارد و «جاستین ماروتسی» (Justin Marozzi)، نویسنده و مورخ انگلیسی در آن درباره رهبران کاریزماتیک جهان اسلام و ۱۵ شهر مهم جهان اسلام مطالبی را نوشته است.

ماروتسی در سال ۱۹۷۰ میلادی متولد شد و در دانشگاه «کمبریج» انگلستان تحصیل کرد، او پنج کتاب منتشر کرده که یکی از آن‌ها «امپراتوری‌های اسلامی» است.

رایزنی فرهنگی ایران در برلین با اعلام خبر ورود این اثر به بازار کتاب آلمان در سال ۲۰۲۰ میلادی آورده است: حکومت اسلامی با ظهور اسلام در عربستان در قرن هفتم میلادی تأسیس شد و هنوز هم در قرن بیست ویکم در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود. قرن‌ها است که خاورمیانه، آفریقای شمالی، آسیای میانه و بخش‌هایی از شبه قاره هند به عنوان قلمرو فرمانروایان اسلام شناخته می‌شوند و بسیاری از شهرهای اسلامی، محلی برای نمایش هنر، قدرت، تجارت و تفکر مسلمانان شده‌اند.

justin marozzi islamic empires
justin marozzi islamic empires

جاستین ماروتسی در کتاب «امپراتوری‌های اسلامی»، سلسله‌های مهم و رهبران کاریزماتیک در جهان اسلام را معرفی کرده است. او همچنین

در این کتاب درباره ۱۵ شهر مهم جهان اسلام نوشته است. ماروتسی در این کتاب به معرفی حکومت عباسیان و پایتخت آن‌ها در بغداد، امویان و پایتخت آن‌ها در دمشق،  مرینیان (قبیله‌ای از بربرهای چادرنشین زناته) و پایتخت آن‌ها در فاس (از شهرهای مراکش) پرداخته است.

در بخشی از کتاب نیز عثمانیان و پایتخت آن‌ها در استانبول، صفویان و پایتخت آن‌ها در اصفهان، حکومت صلاح‌الدین ایوبی و پایتخت او در قاهره، حکومت تیمور لنگ و پایتخت او در سمرقند، حکومت ظهیرالدین محمد بابُر (مؤسس امپراتوری مغولی هند) و پایتخت او در کابل، خاندان آل مکتوم و شهر دبی و همچنین امپراتوری گورکانی در هند معرفی شده‌اند.

ماروتسی در کتاب خود درباره تاریخ و ویژگی‌های سه شهر مهم مکه، قسطنطنیه و بیروت نیز نوشته است. این کتاب که به زبان انگلیسی منتشر شده، به تازگی وارد بازار کتاب آلمان شده است.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.