خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دبیر کل سازمان ملل متحد: اسلام‌هراسی غیرقابل تحمل است باید قویا با آن مبارزه کنیم

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان کنفرانس خبری مشترک با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد مطرح شد. گوترش یکشنبه برای سفری چهار روزه وارد پاکستان شد.

گوترش گفت: امروزه می‌بینیم که مهاجران یا پناهجویان گاهی مورد حمله سیاستمداران پوپولیست یا دیگر تنفرهای مذهبی قرار می‌گیرند. از نظر من، کاملا مشهود است که ما باید قویا با اسلام‌هراسی مبارزه کنیم.

او گفت، بیان سخنان تنفرآمیز یکی از مهمترین ابزارهای اسلام‌هراسی است و سازمان ملل هم به تازگی ابتکار عملی برای مبارزه با چنین رفتارهایی به جریان انداخته است.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به ابتکار مشترک ترکیه، پاکستان و مالزی برای مبارزه با اسلام‌هراسی گفت، ابتکارعمل او به رهبری مشاور ویژه او در امور پیشگیری از نسل‌کشی، هم در همین راستا حرکت خواهد کرد.

گوترش گفت: ما کاملا به اقدام خودمان در سراسر جهان برای مبارزه با تمام اشکال پوپولیسم که برای استفاده از اسلام‌هراسی و دیگر اشکال تنفر به عنوان ابزاری برای کسب رای تلاش کند که کاملا غیر قابل قبول است، متعهد هستیم.

او با بیان اینکه حفظ هارمونی در میان ادیان اهمیت دارد، گفت: گمان می‌کنم بازدید من از «کریدور کارتارپور» سمبل این گفت‌وگو، بحث و تحمل خواهد بود.

کریدور کارتارپور یک گذرگاه مرزی و راهرو و جاده امن و بدون نیاز به روادید است که در مرز پاکستان و هند قرار دارد.

وزیر خارجه پاکستان هم نسبت به رشد اسلام‌هراسی ابراز نگرانی کرد. شاه محمود قریشی گفت: این بسیار خطرناک است. این مساله روی سیاست‌های اروپایی تاثیر می‌گذارد، همانطور که شما دیدید چطور راست‌ افراطی از آن بهره برد.

انتهای پیام/ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.