خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمله رئیس جمهور برزیل به پاپ فرانسیس بر سر جنگلهای آمازون

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، پاپ فرانسیس روز پنج شنبه گفته بود که آمازون از آن اوست، از آن همه جهان است، و از آن تک تک افرادی است که روی کره زمین زندگی می‌کنند. بولسانورو دراین باره گفته است پاپ فرانسیس کاتولیک‌ها را علیه برزیل می‌شوراند، این در حالی است که جنگل‌های استرالیا در ابعاد وسیع سوخت، اما صدای واتیکان بلند نشد. وی همچنین گفته است شاید پاپ آرژانتینی باشد، اما خداوند حتما برزیلی است.

پاپ در بیانیه ای که منتشر کرده از کاتولیک‌ها خواسته است که نسبت به استعمار بومی‌های آمازون، جنگل‌زدایی برای دسترسی به معادن و راه‌سازی و آواره و بی‌پناه شدن مردم ناحیه آمازون ساکت ننشینند و احساس خشم و وظیفه کنند.

این اظهارات مقارن بود با دیدار رئیس جمهور سابق برزیل، خانم لولا دسیلوا با پاپ فرانسیس در واتیکان، خانم دسیلوا از مخالفان جدی رئیس جمهور فعلی برزیل است. پاپ فرانسیس استقبال گرمی از خانم دسیلوا به عمل آورده است که در موضع‌گیری شدیداللحن رئیس جمهور فعلی برزیل درباره اظهارات پاپ بی‌اثر نیست.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.