خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پوشش مذهبی برای فرار از چنگال قانون در ایتالیا / دستگیری راهبه فراری

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، این زن که به جرم کلاهبرداری به دو سال زندان محکوم شده بود بارها با تغییر هویت خود از یک صومعه به صومعه دیگر پناه برده است. مدیران یکی از این صومعه ها به پلیس گفته اند وی خود را خواهر یکی از راهبه گان صومعه شهر مجاور معرفی کرده است. مدیران چند صومعه هم گفته اند او فقط خود را یک راهبه ساده معرفی کرده که در خدمت خداست و توضیح بیشتری نداده است. به یکی از صومعه ها نیز گفته بود به دنبال کمک می‌گردد و به شدت بیمار است. بیشتر راهبه گانی که با پلیس صحبت کرده اند این زن را فردی بسیار مهربان توصیف کرده اند که به راحتی اعتماد آنها را جلب کرده است.

تا اینکه هفته گذشته بخت و اقبال این کلاهبردار فروکش می‌کند و در صومعه بندیکتین در ایالت ورس یکی از خواهران راهبه به او شک می‌کند. این خواهر راهبه می‌گوید سخنان این زن پر از تناقض بود و هر بار داستانش را به یک شکل متفاوت تعریف می‌کرد. به همین دلیل به او مظنون شدم و با پلیس تماس گرفتم.

پلیس بعد از بازجویی مفصل متوجه می‌شود که این زن همان کلاهبردار سیسیلیایی است که دو سال پیش محکوم به زندان شده و با کارت شناسایی دزدی در چندین صومعه روزگار گذرانده است.

۸۰ درصد از ایتالیائی‌ها معتقدند تاریخ این کشور پر است از مجرمانی که با تغییر هویت خود و پوشیدن لباس مذهبی از دست قانون گریخته اند.

مورد معروف، رئیس مافیای ایتالیا، «توتو رینا» است که لباس کشیش‌ها را به تن کرد و به همراه اعضای باند مافیا در کالابریا به عنوان کشیش زندگی می‌کرد. «برناردو پروونزانو» نیز از دیگر رهبران مافیا بود که به مدت ۴۳ سال در لباس اسقفی در ایتالیا از دست قانون فرار می‌کرد. پروونزانو عاقبت در سال ۲۰۰۶ دستگیر شد.

پایان مطلب/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.