خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیامک مره صدق: در ایران عادت غلط سوداگری وجود دارد

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، سیامک مره صدق گفت: در جلسه غیرعلنی مجلس قرار بر این شد تا پایان هفته تمامی داروخانه ها به ماسک، دستکش و ملزومات ضد عفونی کننده مجهز شوند.

سیامک مره صدق، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در خصوص عدم توزیع ماسک، دستکش و ملزومات ضد عفونی کننده گفت: متاسفانه در ایران عادت غلط سوداگری وجود دارد؛ در زمان نیاز به یک کالا اساسی که نیاز اساسی جامعه است مردم به سراغ خرید انبوه آن می‌روند و افزون بر نیاز خود خرید می‌کنند و این خود باعث کمبود آن کالا می‌شود.

وی افزود: دیروز در جلسه غیرعلنی مجلس (۰۵/ ۱۲ / ۱۳۹۸) که متشکل از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان بود و در راس آن وزیر بهداشت و رییس کمسیون بهداشت درمان قرار داشتند تاکید فراوان بر بکارگیری هرچه بیشتر توان برای مهار این ویروس شد و قرار بر این شد تا پایان هفته تمامی داروخانه‌ها به ماسک، دستکش و ملزومات ضدعفونی‌کننده مجهز شوند.

وی با اشاره به ضروری نبودن استفاده از ماسک اظهار داشت: برخلاف باور ماسک از شیوع ویروس کرونا جلوگیری نمی‌کنند ولی در واقع انتقال این ویروس تنها از طریق تماس صورت می‌گیرد.

وی درمورد استفاده از الکل و مواد ضدعفونی کننده تاکید کرد: حتی در صورت تماس با شخصی که ویروس کرونا دارد می‌توانید دستانتان را با آب گرم و صابون، به طوری که ۲۰ ثانیه زمان ببرد ویروس را از بین ببرید و در کل الکل تاثیری بر روی ویروس ندارد.

مره صدق در مورد اهداء ۲ میلیون ماسک به کشور چین اذعان داشت: ارسال ماسک به چین در زمانی بود که چین در اوج خطر و بیماری بود؛ ما با چین متحد استراتژیک هستیم و باید این کار را انجام می‌دادیم زیرا زمینه ساز سایر اهدافمان خواهد بود.

نویسنده : سودا احمدپور

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.