خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عمران خان: مسلمانان در هند هدف قرار گرفته اند؛ جهان واکنش نشان دهد

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از «businesstoday»،«عمران خان» ،نخست وزیر پاکستان خشونت های کنونی که در نتیجه اعتراض به لایحه شهروندی ضد مسلمانان در هند به وجود آمده است را محکوم کرد.

بیش از ۲۰ نفر از روز یکشنبه که آغاز درگیری ها میان مخالفان و موافقان لایحه شهروندی ضد مسلمانان بوده است تا کنون جان خود را از دست داده اند.

عمران خان در این باره گفت: اکنون ۲۰۰ میلیون مسلمان در هند هدف قرار گرفته اند و حالا وقت آن است که جهان نسبت به این مسئله واکنش نشان دهد.

وی افزود:هر زمان که ایدئولوژی نژادپرستانه مبتنی بر نفرت حکمفرما می شود ،خونریزی به راه خواهد افتاد.

خان همچنین به سخنرانی سال گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد که در آن نسبت به جامعه بین الملل نسبت به مورد غفلت قرار دادن وضعیت مسلمانان در کشمیر هشدار داده بود.

این در حالی است که هند از اقدامات خود علیه کشمیری ها در ماه آگوست دفاع کرده و می گوید که این یک مسئله داخلی است و ربطی به کشورهای دیگر ندارد.

نخست وزیر پاکستان ضمن ابراز نگرانی درباره جان اقلیت ها و مسلمانان در هند گفت:ما در پاکستان با افرادی که اقلیت ها را هدف قرار دهند قاطعانه برخورد می کنیم.

وی تاکید کرد:من میخواهم هشدار بدهم که هر کس در پاکستان شهروندان غیر مسلمان یا مکان های عبادی آنها را هدف قرار دهد باید در انتظار برخوردی قاطعانه باشد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.