خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افغانستان عبادتگاه اقلیت مذهبی هندو و سیک‌ها را بازسازی می‌کند

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، دارایی افغانستان اعلام کرده که برای بازسازی و ترمیم هشت عبادتگاه تاریخی اقلیت مذهبی هندو و سیک‌ها پنجاه میلیون افغانی( بیشتر از ۶۵۰ هزار دلار) اختصاص داده است.

شمعروز خان مسجدی، سخنگوی وزارت دارایی افغانستان در این باره گفت که این پول برای بازسازی عبادتگاه‌های اقلیت اهل هنود و سیک در نظر گرفته شده که شامل مرمت، بازسازی و ساخت عبادت‌گاه‌ آنان است.

اماکن مذهبی و تاریخی اهل هنود و سیک‌ها که قرار است دوباره ترمیم و بازسازی شوند در ولایت‌های کابل در مرکز، پکتیا و خوست در جنوب شرق، ننگرهار در شرق و غزنی در جنوب افغانستان موقعیت دارد.

یادآوری می شود، سیک‌ها قرن‌ها در افغانستان زندگی‌ کردند، و تا قبل از دهه هفتاد خورشیدی حدود ۲۵۰ هزار خانواده سیک و هندو در شهرهای یاد شده افغانستان زندگی می‌کردند. زمانی که جنگ‌های داخلی افغانستان اوج گرفت و کابل، پایتخت با چند جبهه جنگی بدل شد، خانواده‌های سیک و هندو کم کم مهاجرت کردند و این مهاجرت تا همین اواخر ادامه داشته است. امروز شمار کل خانواده‌های سیک و هندو در افغانستان به سختی به صد خانواده بزرگ می‌رسند.

پایان پیام/ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.