خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انجمن مسیحیان نیجریه آماده همکاری با ایران است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با کشیش جانسون سامسون، رئیس انجمن مسیحیان ابوجا دیدار و دو کتاب «مسیح در شب باشکوه» و «ایران مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» را تقدیم وی کرد.

عظیمی‌نصرآبادی پیرامون موقعیت مسیحیان در ایران شامل دو گروه ارامنه و آشوریان توضیحات مفصلی ارائه داد و اظهار کرد: علیرغم تبلیغات مسموم رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های مذهبی ایرانی شامل مسیحیان، یهودیان و زرتشتی‌ها در بهترین شرایط و در آزادی مطلق به انجام امور مذهبی پرداخته و در کنار برادران و خواهران مسلمان هم وطن خود زندگی می‌کنند.

رایزن فرهنگی ایران در نیجریه با ارائه آماری از اقلیت‌های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران افزود: مسیحیان ایران دارای نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند و یک نماینده نیز برای سایر اقلیت‌ها در نظر گرفته شده است که چنین سطحی از دموکراسی در کشورهای مدعی دموکراسی در غرب هم وجود ندارد.

وی با اشاره به کتاب «مسیح در شب باشکوه» به عنایت ویژه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به اقلیت‌های مذهبی خصوصاً خانواده شهدا اشاره کرد.

عظیمی‌نصرآبادی با اشاره به برگزاری نشست‌های گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت با تأکید بر صلح در ادیان الهی که هر ساله به ابتکار رایزنی فرهنگی ایران با کمک انجمن مسیحیان نیجریه و گروه‌های اسلامی در ابوجا برگزار می‌شود، از مواضع منطقی، مثبت و منطبق بر قانون انجمن مسیحیان نیجریه پیرامون مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی کشور خصوصاً روابط حسنه با گروه‌ها و مذاهب مختلف اسلامی در نیجریه تشکر کرد.

کشیش جان سامسون هم در سخنانی، گفت: آنچه در خصوص مسیحیان و سایر اقلیت‌های مذهبی ایرانی در رسانه‌های غربی تبلیغ می‌شود، بسیار متفاوت از واقعیت‌های موجود و مغرضانه است و انجمن مسیحیان نیجریه بر این امر واقف بوده و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و گسترش روابط با هم‌کیشان ایرانی اعلام می‌کند.

وی در خصوص مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی نیجریه نیز اظهار کرد: همانطور که شما اشاره کردید انجمن مسیحیان نیجریه همواره طرفدار حق و عدالت و قانون بوده است.

در پایان مقرر شد به زودی در خصوص همکاری‌های متقابل و برگزاری نشست آتی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در نیجریه بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.