خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حاخام اعظم یهودی: به‌خاطر شیوع بیماری «مزوزا» را نبوسید

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، «دیوید لوئیسو» حاخام اعظم اشکنازی در سرزمین‌های اشغالی، روز چهارشنبه حکمی صادر کرد مبنی بر اینکه یهودیان هنگام ورود یا خروج از خانه‌هایشان  از بوسیدن مزوزا اجتناب کنند.

دیوید لوئیسو در این مورد اظهار داشت: «در این روزها که متأسفانه شاهد شیوع یک بیماری وحشتناک هستیم، سزاوار این است که شخص نباید مزوزا را ببوسد و یا حتی لمس کند. کافی است شخص هنگام ورود یا عزیمت از جایی، در آیاتی که در طومار نوشته شده تأمل کند و این اذکار او را همراهی خواهند کرد».

گفتنی است «مزوزا» (به زبان عبری: מְזוּזָה) طوماری است شامل جملاتی از کتاب مقدس از جمله شِمَع ایسرائل و نامِ اعظمِ خداوند که با مرکبی مخصوص بوسیلهٔ یک خطاطِ مؤمن، متعهد و متبحر نوشته می‌شود. 

یهودیان مؤمن این طومار بر در ورودی منزل خود نصب می کنند. آنان بر این باورند که وجودِ مزوزا بر ستونِ درِ خانه‌هایشان نشانه‌ای است از اصالت، آگاهی و غرور از یهودی‌بودن که با قراردادنِ آن قدوسیت و طهارتی خاص را در محیطِ خانوادهٔ خویش به ارمغان خواهند آورد و بدین‌وسیله موردِ عنایت و حمایتِ قادرِ مطلق قرار خواهند گرفت.

ترجمه خبر: عماد محصل

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.