خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها خواستار توقف خشونت‌ها علیه مسلمانان هند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی تسخیری رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درپیامی خواستار متوقف شدن خشونت و سلب رفتار خشن نسبت به مسلمانان جامعه هند شد.

در پیام حجت الاسلام محمد مهدی تسخیری به پروفسور رامش چندرا سینها رئیس شورای تحقیقات فلسفی هند آمده است: هند را به عنوان کشوری که با تساهل مذهبی که هفتاد و دو ملت همیشه در کنار هم با آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند، می‌شناسیم. اخباری که می‌شنویم بسیار نگران‌کننده است و امیدواریم هر چه زودتر به خشونت‌ها علیه مسلمانان در هندوستان خاتمه داده شود.

خشونتِ سازماندهی‌شده علیه مسلمانانِ مظلوم هندی و تصاویر مستند انتشار یافته از این صحنه‌های دلخراش، دل هر انسان آزاده‌ای را می‌آزارد.

دراین پیام تاکیدشده است؛ کشور بزرگ و پهناور هند به داشتن مردمانی با روحیه مدارا و تسامح، مهد فرهنگ‌ها و آیین‌های مختلف شهرت دارد. ادیان و آیین‌های متنوعی در هند ظهور و بروز کرده و میراث علمی و هنری فراوانی را نیز از خود به یادگار گذاشته‌اند. مسلمانان هند که درصد معتنابهی از جمعیت ملت بزرگ هند را تشکیل می‌دهند از این جمله‌اند که سهم بزرگی در پویایی و سرآمدی تمدن هندوستان در طول تاریخ به عهده داشته و دارند.

از سوی دیگر مقابله با افراط گرایی دینی، تروریسم و در نهایت ایجاد کشوری امن و باثبات با همکاری، مشارکت و همدلی تمام آحاد ملت هندوستان اعم از اقوام و پیروان ادیان مختلف همواره از شعارهای درست و امید بخش دولت حاکم بوده است.

در ادامه این پیام آمده است؛ جنابعالی به خوبی آگاهید که هند از زمان استقلال به صورت جدی با چالش‌های تفرقه افکنانه بر علیه این ملت عظیم روبه‌رو بوده و اتفاقات اخیر نیز که دل تمامی انسان‌های آزاده در سراسر جهان را رنجور ساخته، ادامه همان توطئه‌های تاریخی بر علیه وحدت و یکپارچگی ملت فهیم هندوستان است.

همچنین در پایان این پیام آمده است؛ اینجانب تاکید می‌کنم؛ شایسته است شورای تحقیقات فلسفی هند نیز با محکومیت این خشونت‌های روا داشته شده علیه هندیان مسلمان سهم خویش را در پایان بخشیدن به این خشونت‌ها ایفا کند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.