خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدگاه دینی انجمن موبدان تهران در مورد خاکسپاری بیماران درگذشته از ویروس کرونا

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، انجمن موبدان تهران از زرتشتیان خواسته است تا اجازه دهند تمام مراحل خاکسپاری توسط مسئولین آرامگاه زرتشتیان و با نظارت مسئولین وزارت بهداشت به گونه ای که چهار آخشیج آلوده نشود انجام گیرد.

متن کامل وچر انجمن موبدان تهران که به امضای موبد دکتر اردشیر خورشیدیان، رییس این انجمن رسیده است، بدین ترتیب است:

به نام اهورامزدا، هستی بخش اَبَـردانا

وچر ( دیدگاه دینی انجمن موبدان تهران) به همکیشان گرامی  

اریستانُوم اُروانو یَزَه مَئیده –  به روان درگذشتگان درود باد   

با اندوه فراوان، باخبر شدیم که شوربختانه تنی چند از همکیشان ارجمندمان، به دنبال  ابتلاء به ویروس کرونا(COVID19)، از“گیتی“ درگذشته و روان ایشان به “مینو” پیوسته است.  با آزروی روانشادی هماروانان و فروهران و پیشکش پیام آرامش باد ویژه به بازماندگان و سفارش دوباره رعایت تمام اصول بهداشت فردی به تمام همکیشان گرامی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی نوظهور، با سرعت گسترش بسیار بالای اجتماعی در سطح ملی و جهانی. با آرزوی تندرستی و بهروزی روز افزون برای همه ی بهدینان، در پاسخ به پرسش تنی چند از بازماندگان، به آگاهی تمام همکیشان گرامی می رسانیم که :

بر همگی ما زرتشتیان نیز بایسته ( واجب) است که در این زمانه بسیار حساس که همگی هم میهنان ارجمند و جهانیان، گرفتار این ویروس فراگیر، با توانایی انتشار بسیار گسترده، هستیم. باتوجه به اینکه می دانیم که تن درگذشته گان را در بیمارستان، با مواد ضدعفونی، شستشو داده و از هرگونه آلودگی پاک گردانیده اند. با انجمن زرتشتیان محل همکاری کامل داشته، همراه با سرایش سرود های مانتره اوستا، برای شادی و آرامش روان درگذشته، توسط موبد یا موبدیاری که پیش تر فراخوان شده است. اجازه دهیم که تمام مراحل خاکسپاری تن درگذشتگانمان، توسط گرامی مسئولین آرامگاه زرتشتیان با نظارت مسئولین محترم وزارت بهداشت، به همان گونه ای که از مسئولین محترم بیمارستان ها تحویل گرفته اند و بگونه ای که برابر اصل هشتم دین مان، چهار آخشیج آب و باد و خاک و آتش آلوده نگردد، به خاک سپرده شود. و در تمام این مراحل از در آغوش کشیدن یکدیگر، بکار بردن میوه جات تر و خُشک ( لُرک) و هر کار و وسیله  دیگری که گسترش این ویروس سریع الانتشار را افزایش می دهد، خود داری کرده، همه بایسته های آئینی و کارهای خیرخواهانه دیگر برای شادی روان درگذشته، را به فرصت مناسب در  آینده به سپاریم.  و از هرگونه دخالت با مورد یا بی مورد دیگر، در کار سپندینه خاکسپاری  جدا پرهیز کنیم.

با آرزوی شادی روان درگذشتگان، آرامش بازماندگان و تندرستی و دیرزیوی همگان 

انجمن موبدان تهران 

رییس : موبد دکتر اردشیر خورشیدیان

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.