خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۱۵ مارس روز جهانی «مقابله با تنفر از اسلام» نامگذاری شود

مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالفتوای مصر در نخستین سالگرد حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند نامگذاری ۱۵ مارس را به عنوان روز «مقابله با تنفر از اسلام» خواستار شد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از روزنامه الوطن مصر، مرکز رصد اسلام‌هراسی به دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای در نخستین سالگرد حمله تروریستی به دو مسجد «کرایست چرچ» در نیوزیلند اعلام کرد: این حمله تروریستی از حقیقت تروریسم داعشی‌های سفیدپوست در غرب پرده برداشت و عبرت‌ها و درس‌های زیادی برای ملت‌ها داشت.

در ادامه بیانیه آمده است: حمله تروریستی که یکی از منتسبان جریان راستگرای افراطی و تروریستی به بهانه دفاع از حاکمیت سفیدها انجام داد و بیش از ۵۰ قربانی گرفت، خطر انتشار این جریان در میان جوانان غربی با شعارهای خونریزانه و نژادپرستانه را نشان داد.

همچنین این بیانیه حاکی است که پس از این حمله، نماد برای همبستگی دینی میان پیروان ادیان مختلف تلاش شد و کسانی برای کمک به خانواده قربانیان شتافتند تا نشان دهند که چنین حملات وحشتناکی هیچ جایگاهی در ادیان ندارد و اقدامی شیطانی است.

مرکز رصد اسلام‌هراسی مصر اختصاص روز ۱۵ مارس به روز مقابله با تنفر از اسلام را خواستار شد و تأکید کرد: این روز غرامتی است برای چیزی که مسلمانان و مهاجران (نیوزیلند) با آن مواجه شدند و به نشر آگاهی، مشارکت و آموزش در جامعه کمک کرده و فرصت‌هایی برای گفت‌وگو فراهم خواهد کرد.

یادآور می‌شود، در ۱۵ مارس ۲۰۱۹، ۵۱ نفر با هجوم به دو مسجد در شهر کرایست چرچ کشته شدند؛ «برنتون ترنت»، راست‌گرای افراطی استرالیایی، عامل این حمله بود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.