خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

با شیوع کرونا ویروس مراسم مذهبی مسلمانان و مسیحیان در ژاپن لغو شد

برخی از نهادهای مذهبی تصمیم گرفتند خدمات خود را از طریق اینترنت پخش کنند، درحالی‌که برخی دیگر فقط برای گروه‌های کوچک خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ نهادهای مذهبی مسلمان اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس در اجتماعات بزرگ نمازگزاران را اجرا می‌کنند.

انجمن مسلمانان ژاپن اعلام کرد: کلیه خدمات نماز جمعه عمومی در مسجدی در شیناگاوا بخش توکیو لغو می‌شود و هنوز تصمیمی در مورد ازسرگیری آنها گرفته نشده است.

جمعه گذشته در مسجد اوتسوکا، مراسم مذهبی در گروه‌های کوچک و با نمازگزارانی که ماسک پوشیده بودند، اجرا شد.

معمولا حدود ۳۰۰ نفر در نماز جمعه شرکت می‌کنند، اما این مسجد تصمیم گرفت خدمات مختلفی را برای کاهش تعداد تجمع‌ها در یک‌زمان را از ۲۸ فوریه اجرا کند. به همین دلیل، جمعه گذشته ، نماز در گروه‌های ۵۰ نفری  برگزار شد.

اطلاعیه‌ها قبل از نماز توصیه کردند: مومنان به‌جای در آغوش گرفتن یا دست دادن، آرنج‌ خود را به آرنج دیگری بزند.

هارون قریشی، دبیر کل مساجد گفت: “من گمان می‌کنم تعداد کمی از مردم با اقدامات کنترل بیماری‌های عفونی مخالف هستند، زیرا ما عادت کردیم که دست‌وپاهای خود را برای تمیز کردن بدن قبل از نماز شستشو دهیم.”

کلیساها نیز اقداماتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس اجرا می‌کنند.

کلیسای جامع ادیان کاتولیک توکیو مراسم روز یکشنبه را تا آخر ماه مارس به حالت تعلیق درآورد.

یک مقام گفت: “این‌یک اقدام غیرمعمول است، اما ما تصمیم گرفتیم که از شیوع کروناویروس جلوگیری شود.”

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که بسیاری از عبادت‌کنندگان این کشور سن بالایی دارند، بنابراین از گروه‌های آسیب‌پذیر در مقابل کروناویروس محسوب می‌شوند.

محدود کردن اندازه جماعت دشوار است، زیرا گردشگران نیز در این مکان‌ها حضور می‌یابند.

روز یکشنبه در کلیسای سکیگوچی در بونکیو توکیو فقط راهب‌ها حضور داشتند و بجای عبادت‌کنندگان “آمین” می‌گفتند.

کونیکو یوشیوکا، ۶۰ ساله که این مراسم را از رایانه خود در خانه تماشا می کرد، گفت: “به نظر من لغو مراسم گناهی بزرگ است، اما من خوشحالم که می‌توانم از این طریق در این مراسم شرکت کنم.”

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.