خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مساجد مسکو به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد

معاون شورای مفتیان روسیه اعلام کرد: مساجد مسکو به دلیل شیوع کرونا تا روز دهم ماه آوریل (سه هفته) تعطیل است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ «دمیر محی الدینوف» با ببان این مطلب تاکید کرد که خطر شیوع بیماری کرونا را نباید نادیده گرفت.

معاون شورای مفتیان روسیه با بیان اینکه معمولا در گروه ریسک این بیماری، کهنسالان که والدین ما هستند قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: بیماری کرونا برای افراد دارای بیماریهای مزمن یا مصونیت ضعیف هم خطرناک است.

محی الدینوف در ادامه بیانیه نوشت: برای اینکه این گروه از مردم را از مصیبت دور نگه داریم باید تماس های اجتماعی خود را کاهش دهیم. هرچقدر تماس ها کمتر باشد ویروس شانس کمتری برای آلوده کردن ما دارد.

معاون شورای مفتیان روسیه تصریح کرد: با توجه به این چالش، با درک مسئولیت خود درقبال امنیت مردم، ما در شورای مفتیان روسیه تصمیم گرفتیم تا روز دهم ماه آوریل سال ۲۰۲۰ (۲۲ فروردین ماه سال ۹۹ )  نماز جماعت در مساجد مسکو شامل مسجد جامع در پراسپکت میرا، مسجد تاریخی در خیابان تاتارسکی، مسجد یادبود در پاکلونوی گاره اقامه نشود.

وی افزود: فعالیت مرکز فرهنگی اسلامی «دار» نیز متوقف شده است.

محی الدینوف گفت: نمازها در این مساجد توسط روحانیون مساجد بطور انفرادی اقامه می شود تا ذکر نام خدا در این اماکن حتی برای یک روز متوقف نشود.

گفتنی است در مسکو حدود سه میلیون مسلمان زندگی می‌کنند.

جمعیت مسلمانان روسیه هم بیش از ۲۵ میلیون نفر تخمین زده می شود که از دیرباز در اکثر مناطق قفقاز شمالی، مرکزی شامل ولگا و مسکو و سن پترزبورگ سکونت دارند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.