خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تخریب بیمارستان بیماران کرونایی در روستای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی

یک سازمان حقوق بشر در سرزمین های اشغالی خبر داد که مقامات رژیم صهیونیستی با اسکورت نظامی، بولدوزر و دو کامیون مجهز به جرثقیل، یک درمانگاه صحرایی در روستای فلسطینی را تخریب و اموال آن را مصادره کردند.

به گزارش به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ نظامیان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه وارد یک روستای فلسطینی در دره اردن شمالی شده و لوازم ساخت یک درمانگاه فوریت های پزشکی برای مقابله با بیماران آسیب دیده از ویروس کرونا را مصادره کردند.

بتسلم، یک مانیتور حقوق بشر در سرزمین های اشغالی گزارش داد که مقامات رژیم اسرائیل با اسکورت نظامی، بولدوزر و دو کامیون مجهز به جرثقیل برای تخریب درمانگاه اجتماعی و محل اسکان اضطراری به روستای خربه ابزیق آمدند.

این گروه گزارش داد که مقامات اسرائیلی خیمه های موقت درمانگاهی را مصادره کرده اند که قرار بود دو خیمه آن برای ایجاد یک درمانگاه صحرایی، دو خیمه به عنوان مسجد و چهار خیمه به عنوان محل سکونت اضطراری مبتلایانی که از خانه هایشان آورده شده اند، مورد استفاده قرار بگیرند. یک مولد برق، ماسه، سیمان و بلوک های ساختمانی که در کف خیمه ها گذاشته می شد نیز ضبط و مصادره شدند.

بتسلم گفت که روستائیان این درمانگاه را برای مقابله با بحران کرونا که بخش اعظمی از کرانه باختری را فلج کرده است ساخته بودند و تاکنون ۹۱ مورد تایید شده وجود دارد که یک مورد نیز در روز چهارشنبه گزارش شد.

بتسلم در فیس بوک اظهار داشت: تعطیل ساختن ابتکار عمل برای کمک های اولیه جامعه در هنگام بحران سلامت، نمونه ای بی رحمانه از تجاوزهای دائمی اسرائیل است.

به گفته مقامات تنها با با ۱.۲۳ تختخواب به ازای هر ۱ هزار نفر و ۲۵۵۰ پزشک، کمتر از ۲۰ متخصص مراقبت های ویژه و کمتر از ۱۲۰ دستگاه تنفس در تمام بیمارستان های عمومی، کرانه باختری اشغالی در صورتی که با ویروس کرونا روبرو باشد، فاجعه ای انسانی در پیش خواهد بود.

منبع حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.