خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلیسا کجاست؟! کلیسا برای کمک به مردم فیلیپین در کجا به سر می برد؟

کلیسای کاتولیک بعد از دولت و …، قدرت‌مندترین نهاد در فیلیپین است. کلیسا کجاست ؟ کنفرانس اسقفان کاتولیک کجا هستند؟ یسوعیان کجا هستند؟ انگلیکن ها کجا هستند؟ چرا برای مقابله با ویروس کرونا و تامین مواد غذایی برای فقرا کاری نمی کنند؟آیا اسقف اعظم مانیل نمی تواند بخشی از سهام ۲۰ میلیارد پزویی خودش در بانک جزایر فیلیپین را بفروشد و برای مقابله با ویروس کمک کند؟!

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ در حال حاضر که جهان با یکی از جدی ترین بحرانهای خود پس از جنگ جهانی دوم مواجه شده است و حداقل پانصد هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا و حداقل نیز ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند ، میلیونها فیلیپینی به دلیل قرنطینه در منازل خود حبس هستند و گرسنگی می کشند.

با وجود این شرایط ، دومین موسسه قدرتمند کشور، کلیسای کاتولیک در هیچ کجا یافت نمیشود.!! عکس زیر که از کلیسای کیاپو و محل نگهداری مجسمه مسیح ناصری (مسیح سیاه) است ، حاکیست که بواسطه قرنطینه ، بر درب آن قفل زده شده و تنها چند نفر در جلوی آن دعا می کنند و این عکس گویای هزار حرف است زیرا اینجا همان کلیسایی است که مراسم سالیانه راهپیمایی مسیح ناصری با میلیونها نفر برگزار می شود.

کلیسای کاتولیک یکی از ثروتمندترین سازمان های کشور است که دارایی های آن از جمله سهام آن در بانک جزایر فیلیپین و چندین شرکت دیگر، تخمین زده می شود بالغ بر ۱۰۰۰۰ میلیارد دلار باشد. این کلیسا دارای یک شبکه عظیم بهم پیوسته در کشور و از جمله در کلان شهر مانیل هست. و مراسم کلیساها هم معمولا با حضور یک کشیش و چندین همکار وی برگزار می شود.(یعنی افراد زیادی در کلیسا در حال فعالیت و کار دینی هستند).

ویروس کرونا

حال سوال اینجاست چنین تشکیلات عظیم با ثروت فراوان چرا هیچ کمکی برای از بین بردن ویروس کرونا نمی کند؟ آیا این شرایط ما را به یاد پیشگویی های کتاب مقدس در خصوص ” پایان روزها ” نمی اندازد؟ چرا دیگر از مقامات کنفرانس اسقفان کاتولیک و دیگر روحانیونی که دائما اعتراض به حقوق بشر و اقدامات دولت داشتند ، الان هیچ صدایی برنمیاید؟

اکنون کجا هستند که زندگی ده ها هزار نفر در اثر بیماری از بین می رود ، ولی اینان برای مبارزه با این بیماری کاری انجام نمی دهند؟

من چند روز پیش مطلب زیر را در فیس بوک خود گذاشتم :

کلیسا کجاست ؟ کنفرانس اسقفان کاتولیک کجا هستند؟ یسوعیان کجا هستند؟ انگلیکن ها کجا هستند؟ چرا برای مقابله با ویروس کرونا و تامین مواد غذایی برای فقرا کاری نمی کنند؟آیا اسقف اعظم مانیل نمی تواند بخشی از سهام ۲۰ میلیارد پزویی خودش در بانک جزایر فیلیپین را بفروشد و برای مقابله با ویروس کمک کند؟!

اکثر ۱۰۰ نفری که کامنت بر روی این پست من گذاشتند ، موافق این نظرم بودند که کلیسا بی شرمانه ، کار زیادی انجام نمی دهد.

یکنفر هم مرا به یک لینک مربوط به کنفرانس اسقفان راهنمایی کرد که بیان شده بود سازمان کاریتاس مانیل که سازمان خدمات اجتماعی کلیسای کاتولیک هست ، کیت تشخیص کرونا داده است.

حال آنکه اکثر این اخبار جعلی هست. کاریتاس این کار را نکرده است بلکه تنها با درخواست از خیرین از آنان پول گرفته تا برای تهیه کیت تشخیص کرونا و نیز تامین سبد غذایی ۷۰۰ ال ۲۰۰۰ پزویی استفاده کند. فلذا این پول را دیگران داده اند و نه کلیسای کاتولیک.

بنظر می رسد کلیسای کاتولیک مدت مدیدی است که به ویروس ” اخذ کمک از دیگران” مبتلا شده است (و خودش دست به جیب نمی شود) . بعنوان مثال من پیامی را دیدم که کلیسا فرستاده بود به انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه آتئنئو و از آنها خواسته بود به شماره حساب کلیسا پول واریز کنند.

بنابراین خود کلیسا و کشیشان و همکارانشان چکار می کنند؟ البته آنها خیلی کار می توانند کنند. مثلا برای شروع ، می توانند از امکانات وسیع خود استفاده کنند و فقیران و بی خانمانان مانیل را تغذیه کنند. آنها می توانند از منابع عظیم مالی خود کمک کنند مثلا ۵۰۰ میلیون پزو بدهند تا در زمینه خرید تجهیزات پزشکی موردنیاز برای مقابله با کرونا استفاده شود.

این حرکت آنها ثابت می کند که اینان هم انسانهای خوبی هستند ، همانند افرادی که ظاهرا کافر هستند یا مانند حزب کمونیست چین هستند که یک میلیون ماسک خریدند ودر بین نیازمندان از طریق کلیساها توزیع کردند. هر کلیسا می تواند غذای بسته بندی شده به محرومین منطقه خود بدهد.

اما من می دانم که این ویروس هم مانند سایر بلایای قبلی مثل طوفانها که کلیسا سراغ خیرین میرفت و پول می گرفت ، اینبار هم کلیسا از خودش خرجی نمی کند و بلکه سراغ دیگران می رود و این یک رویه تجاری برای کلیسا است.

مرکز لرزه(واتیکان)

حالا واتیکان هم که در مرکز ایتالیا است و خودش بشدت درگیر کرونا است، این حقیقت را به دنیا مخابره کرده است که هیچ کاری نمی کند. فیلم اخیرا پاپ را دیدید که چگونه تک و تنها در حال رفتن به کلیسا بود. پس آن همه مردم و هواداران و همراهان پاپ چه شدند؟ این یک حقیقت و درس است. !!!.

مورخان خاطرنشان کرده اند که این مرگ سیاه (طاعون) بود که تقریبا نیمی از جمعیت اروپا را در قرن چهاردهم به هلاکت رساند و این باعث شد که تقریباً جمعیت کلیسای کاتولیک روم نسبت به قبل خیلی کم شود. بسیاری از مسیحیان ایمان خود را به خدا و کلیساها از دست دادند . ولی همانطور که طاعون بزرگ بوبیونی حداقل ۵۰ میلیون نفر را در اروپا به کام مرگ کشاند ، کشیشان مردم را صرفا به توبه برای نجات دعوت می کردند. همین رویه را اینک نیز برخی کشیش ها دارند انجام می دهند . رفتار کلیسای آن زمان منجر به جنبش پروتستان شد( یعنی ادامه این رویه محتمل است جنبش هایی را علیه واتیکان مجددا بوجود آورد).

آیا باورتان می شود الان این چین است که دارد به ایتالیا که کاتولیک ها در آن هستند در مبارزه با کرونا کمک می کند تا از شر کرونا نجات یابد؟!! در حالی که پاپ جز اینکه از هوادارانش بخواهد تسبیح به دست در یک روز و ساعت خاصی دعا کنند ، کاری انجام نمی دهد.!

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.