خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معافیت تجمعات مذهبی از دستور قرنطینه در چند ایالت آمریکا

مدافعان باز نظر مدافعان دستور خانه‌نشینی برای جلوگیری از شیوع کرونا با حق آزادی مذهب در تعارض است و در نتیجه باید خدمات مذهبی را نیز در زمره «فعالیت‌های ضروری» دانست که تجمعات در مورد آنها ایرادی ندارد.ه حق آزادی مذهب استناد می‌کنند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ فرماندار ایالت فلوریدا به رغم انتقادات بسیار، ارائه خدمات مذهبی مانند تجمع در کلیسا را از شمول دستور کلی «عدم تجمع بیش از ده نفر جز در موارد ضروری» خارج کرد تا برگزاری مراسم مذهبی در این ایالت‌ مثل ایالت‌های میشیگان، نیومکزیکو، دلاویر، اوهایو، تگزاس، ویرجینای غربی آزاد باشد.

از نظر مدافعان دستور خانه‌نشینی برای جلوگیری از شیوع کرونا با حق آزادی مذهب در تعارض است و در نتیجه باید خدمات مذهبی را نیز در زمره «فعالیت‌های ضروری» دانست که تجمعات در مورد آنها ایرادی ندارد. برخی از ایالت‌های آمریکا، با رعایت هر دو دستور و راه‌اندازی تجمعات مذهبی تنها با حضور ده نفر کوشش کرده‌اند حد وسطی اتخاذ کنند.

هفته پیش یک کشیش در فلوریدا به جرم باز گذاشتن یک کلیسا جریمه شد. او سپس در یک پیام تصویری گفت نه به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا، بلکه به دلیل در امان ماندن از شر استبداد دولت کلیسا را می‌بندد.

براساس اظهار نظر مقامات بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا، یک چهارم موارد ابتلا به کرونا در این ایالت به دلیل حضور مبتلایان در تجمعات مذهبی همچون کلیساها بوده است.

منبع کانال تلگرامی جهت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.