خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر انقلاب: بشریت هیچ زمانی به اندازه امروز نیازمند منجی نبوده است

صوت و فیلم| رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید نیمه‌شعبان و میلاد حضرت بقیهالله‌الاعظم ارواحنا فداه در سخنان زنده و تلویزیونی خطاب به ملت شریف ایران، احساس نیاز عمیق و گسترده بشریت امروز به منجی را در طول تاریخ کم‌سابقه خواندند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از khamenei.ir؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید نیمه‌شعبان و میلاد حضرت بقیهالله‌الاعظم ارواحنا فداه در سخنان زنده و تلویزیونی خطاب به ملت شریف ایران، احساس نیاز عمیق و گسترده بشریت امروز به منجی را در طول تاریخ کم‌سابقه خواندند و با تأکید بر معنای حقیقی و سازنده انتظار یعنی «امید و اعتقاد به گشایش و فرج و تحرک و اقدام برای دستیابی به آینده روشن» افزودند: ملت ایران در آزمون بیماری اخیر خوش درخشید و رفتار و نظم عمومی آن در به‌کار بستن توصیه‌ها خوب است البته زندگی برای برخی قشرهای ضعیف با سختی در حال گذران است که مسئولان باید برنامه‌های کمک به آنها را هر چه سریع‌تر و بهتر اجرا و مردم نیز ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) به ملت ایران، مسلمانان و همه آزادیخواهان جهان افزودند: احساس نیاز آگاهانه نخبگان جهان و نیاز ناخودآگاه امروز توده‌های ملتها به «یک دست قدرت الهی، به امامت معصوم و به حقیقت والای مهدی موعود» نشان‌دهنده این واقعیت است که مکاتب گوناگون و مسلک‌های مختلف بشری با همه‌ی ادعاها، نتوانسته‌اند آرامش و خوشبختی را برای ملت‌ها به ارمغان بیاورند.

ایشان با اشاره به مشکلات گوناگون جامعه بشری با وجود پیشرفت‌های علمی گفتند: بی‌عدالتی، فقر، بیماری، فحشا، گناه، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرت‌ها از علم، موجب شده که جامعه بشری دچار احساس خستگی، اضطراب وگرفتاری باشد و احساس نیاز به یک دست نجات‌بخش در همه جای دنیا، اوج بگیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علم و خرد و تجربه را از نعمتهای بزرگ الهی و حل کننده بسیاری از مشکلات بر شمردند اما خاطرنشان کردند: علم و خرد همچنان که تا کنون اثبات شده، نمی‌تواند گره بی‌عدالتی را باز کند و تحقق این آرزوی همیشگی بشر نیاز به دست قدرت الهی دارد و به همین علت، مأموریت بزرگ حضرت بقیه‌الله الاعظم پر کردن زمین از قسط و عدل است.

رهبر انقلاب اسلامی عدالت وعده داده‌شده در زمان ظهور صاحب‌الزمان را عدالت در همه شئون زندگی بشر از جمله عدالت در قدرت، ثروت، سلامت، کرامت انسانی و منزلت اجتماعی خواندند و افزودند: به لطف و قدرت الهی این وعده با دست قدرت امام عصر حتماً محقق خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به بیان وعده «فرج و حرکت عظیم الهی» در همه ادیان افزودند: انتظار فرج در اسلام انتظاری سازنده و همراه با امید و تحرک و اقدام است و به همین علت همان‌گونه که پیامبر خاتم و ائمه هدی فرموده‌اند، انتظار فرج جایگاه بسیار مهمی دارد و برترین اعمال است.

رهبر انقلاب انتظار فرج حضرت ولی‌عصر را مهمترین مصداق انتظار خواندند و افزودند: البته انتظار فرج و گشایش باید ناظر به همه امور زندگی باشد و به همین علت انتظار فرج، خودش یک گشایش است چرا که انسان را از یأس و درماندگی نجات می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این که امت محمدی(ص) در هیچ حادثه‌ای نباید دچار یأس و ناامیدی شود، افزودند: انتظار فرج به معنای نشستن، بی‌عملی و چشم به در دوختن نیست بلکه به معنای آماده شدن و اقدام کردن برای دستیابی به آینده روشن و وعده داده‌شده است.

ایشان افزودند: به همین علت برای ایجاد جامعه مهدوی باید هم خودسازی کرد و هم به قدر توان دگرسازی، و محیط پیرامونی را به جامعه مهدوی که جامعه قسط، عدالت، معنویت، معرفت و برادری و عزت است، نزدیک کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتظار حقیقی فرج را در تضاد با بی‌صبری و مدت معین کردن برای ظهور حضرت خواندند و افزودند: در آماده‌سازی برای فرج، بی‌صبری و عجله کردن ممنوع است چرا که پروردگار بر مبنای شتاب و عجله انسان‌ها تصمیم نمی‌گیرد، ضمن این که هرحادثه وقت معین و حکمتی دارد و بر اساس آن حکمت انجام می‌شود.

ایشان با اشاره به اوضاع ناشی از بیماری کرونا در جهان افزودند: انتظار فرج به معنای فرج و گشایش بعد از شدّت نیز هست به همین علت، انسان منتظر از این حادثه مأیوس و متلاطم نمی‌شود و با حفظ آرامش خود می‌داند که این اوضاع بلاشک تغییر خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دعا و مناجات را موجب افزایش آرامش ناشی از انتظار فرج دانستند و افزودند: در دو ماه پر برکت شعبان و رمضان، ادعیه فراوان و دارای مضامین عالی وجود دارد که می‌توان با مناجات واستغاثه با پروردگار و راز و نیاز با ائمه هدی، رحمت الهی را جلب و احساس آرامش بیشتری کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مناجات دیشب ملت ایران با پروردگار در شب میلاد حضرت مهدی موعود تأکید کردند: میلیون‌ها دستی که دیشب به آسمان بلند شد و با خدا راز و نیاز و به درگاه او استغاثه کرد، قطعاً و بلاشک موجب جلب رحمت الهی و منجر به بروز برکات فردی و اجتماعی خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دوم سخنانشان به موضوع بیماری کرونا اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این موضوع یک آزمون عمومی و عجیب برای دولتها و ملتها است، گفتند: در مورد آمارها و اقدامات بسیار خوب انجام شده و توصیه‌های مسئولان، به قدر کافی مطالبی گفته شده و صداوسیما هم انصافاً در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اما نکته مهم، خوش درخشیدن ملت ایران در آزمون این بیماری وبای مدرن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اوج این افتخار ملی را متعلق به کادر درمانی کشور دانستند و افزودند: کادر درمانی کشور با تحمل رنج دوری از خانواده حتی در تعطیلات نوروز و تحمل فشارهای ناشی از مراقبت از بیماران بدحال، جان و سلامت خود را در خدمت به مردم قرار دادند و این موضوع بسیار با عظمت، خاطره خوشی را در ذهن ملت ایران بر جای خواهد گذاشت.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور داوطلبانه طلاب و دانشجویان جهادی و هزاران بسیجی پر تلاش و آحاد مردم در میدان ارائه خدمات به کادر درمانی و بیماران و حتی نیازمندان را بسیار با ارزش و خرسندکننده برشمردند و گفتند: نیروهای مسلح نیز انصافاً همه توان سازندگی و ابتکار خود از بیمارستانها و نقاهتگاههای تجهیز شده تا توانایی‌های علمی و تولید امکانات بهداشتی و درمانی را وارد میدان کردند و ظرفیتهای جدید نیز در این مسئله در نیروهای مسلح و جوانان خارج از آنها کشف شد.

ایشان مشارکت های مردمی در سراسر کشور را نیز انصافاً زیبا و شگفت انگیز خواندند و با اشاره به نمونه‌هایی از این اقدامات افزودند: همه این حرکت‌های ارزشمند نشان‌دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواسته برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی- ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، این حرکتها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزشهای اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به رفتار و عملکرد دنیای غرب در ماجرای کرونا اشاره کردند و با برشمردن مصادیقی همچون مصادره ماسکها و دستکش‌های کشورها به‌وسیله برخی کشورهای اروپایی و امریکا، هجوم مردم به فروشگاهها و خالی کردن قفسه‌ها و به جان هم افتادن برای چند دستمال توالت، صف کشیدن مردم برای خرید اسلحه، معالجه نکردن بیماران سالمند و خودکشی افراد به علت ترس از کرونا، گفتند: در این ماجرا فرهنگ و تمدن غرب محصول خود را نشان داد که این نتیجه طبیعی فلسفه حاکم بر تمدن غربی مبتنی بر فردگرایی و مادی گرایی و غالباً بی‌خدایی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان یکی از سناتورهای غربی که گفته بود «غرب وحشی زنده شده است»، افزودند: هنگامی که ما می‌گوییم غرب یک روح وحشی‌گری برخلاف ظاهر اتوکشیده و ادکلن زده خود دارد، برخی آن را انکار می‌کنند اما حالا خود آنها صراحتاً همین واقعیت را می‌گویند.

ایشان به بُعد دیگری از ماجرای بیماری کرونا در کشور یعنی رفتار عمومی ملت در به‌کار بستن توصیه‌ها اشاره کردند و گفتند: مردم واقعاً به آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت تصمیم قاطع می‌گوید عمل می‌کنند، البته ممکن است چیزی را به صورت مردّد اعلام کنند و مردم به این نتیجه نرسند که باید به آن عمل شود اما در جایی که مطلبی قاطعانه گفته می‌شود مردم همراهی می‌کنند که نمونه بارز آن نرفتن به سیزده به‌در امسال و پذیرفتن یک نظم عمومی بود البته این رفتار باید ادامه یابد و تصمیم‌های ستاد ملی جدی گرفته و به آنها عمل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به یک وجه دیگر حادثه کرونا تأکید کردند: کرونا یک مشکل بزرگ و ابتلایی خطرناکی برای بشریت است اما این قضیه نباید ما را از دیگر مشکلات و حوادث مهم دنیا غافل کند زیرا در سالهای گذشته، دنیا و یا کشور ما با مشکلات و حوادث بزرگ‌تر از آن هم مواجه بوده است.

ایشان یکی از این حوادث را که در ۳۲ سال قبل روی داد، حمله شیمیایی هواپیماهای رژیم بعث صدام به شهر حلبچه عراق و بخشهایی از مناطق مرزی ایران برشمردند و گفتند: در آن زمان، برخی از همین کشورهای مدعی تمدن و ترقی، سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند و تا امروز هم هیچ‌یک از آنها درباره جنایتشان جوابی نداده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی، جنگهای جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و حمله آمریکا به افغانستان و عراق را از دیگر حوادث مهم و بزرگ سالهای گذشته دانستند و خاطر نشان کردند: حادثه کرونا نباید موجب غفلت ما از ظلم و ستم قدرتمندان دنیا به ملتهای مختلف از جمله مردم فلسطین و یمن شود و همچنین نباید از توطئه و دشمنی استکبار غافل شد چرا که بر خلاف تصور عده‌ای که می‌گویند اگر ما دشمنی نکنیم آنها نیز دشمنی نمی کنند، دشمنی استکبار با اصل نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به تلاش جدی مسئولان در ستاد ملی مقابله با کرونا و ارائه گزارشها به رهبری گفتند: در ستاد ملی تصمیم‌هایی برای قشرهای ضعیف جامعه گرفته شده است که توصیه و تأکید می‌کنم این برنامه‌ها را هر چه سریع‌تر، بیشتر و بهتر به اجرا درآورند، البته مردم نیز برای کمک به اقشار ضعیف وظیفه دارند.

رهبرانقلاب اسلامی به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و افزودند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.

ایشان همچنین با اشاره به برگزار نشدن جلسات عمومی دعا، توسل و سخنرانی در ماه مبارک رمضان امسال، آحاد مردم را به عبادت، تضرع و خشوع در تنهایی و در خانه‌ها و در میان خانواده‌ها توصیه کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان به مسئولان و فعالان جوان در عرصه علم و فناوری نیز توصیه کردند موضوع جهش تولید حیاتی است و فراموش نشود زیرا باید به هر قیمتی که شده موضوع تولید پیگیری شود و به مرحله جهش برسد. همچنین جوانان فعال در عرصه علم و فناوری کار آزمایشگاهی و تولید نیازهای کشور را به‌صورت جدی پیگیری کنند.

منبع khamenei.ir
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. محب می گوید

    خداوند ما و‌تمام جهانیان را هرچه بیشتر به ضرورت حضور عینی حت خداوند در لحظه لحظه زندگیمان آگاه فرماید