خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آغاز به کار کمپین انتخاباتی ترامپ برای جذب آرای کاتولیک‌ها

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در حال تقویت رایزنی ها برای جذب رای دهندگان کاتولیک در انتخابات آتی ماه نوامبر و میدان رقابت با جو بایدن، نامزد دموکرات کاتولیک است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ با توجه به اینکه کاتولیک‌ها می‌توانند نقش مهمی در انتخابات ریاست جمهوری به‌ویژه در قسمت میانه غربی آمریکا بازی کنند کمپین انتخاباتی ترامپ و ائتلاف ” کاتولیک‌ها برای ترامپ” به این نکته تأکید می‌کنند که دونالد ترامپ به دنبال محدود کردن دامنه ایمانی خود به مسیحیان انجیلی نیست و از مسائلی چون سیاست‌های ضدسقط جنین و قانون آزادی مذاهب ترامپ به عنوان نکاتی برای جذب کاتولیک‌ها استفاده می‌کنند.

باوجوداین و با توجه به نقدهای موجود به رئیس جمهور امریکا، باید دید مسئله سقط جنین چه مقدار می‌تواند محرک کاتولیک‌ها برای رأی دادن به او باشد؛ چراکه پاپ فرانسیس به دلیل سیاست‌های مهاجرتی و کاتولیک‌های مترقی به دلیل سیاست‌های مربوط به بهداشت عمومی و تغییرات اقلیمی، ترامپ را در دوران ریاست جمهوری‌اش مورد انتقاد قرار داده‌اند.

کمپین انتخاباتی ترامپ در اولین اقدام برای جذب کاتولیک‌ها کار خود را با تمرکز بر شعار و سیاست‌های ضد سقط جنین دولت کنونی آغاز کرد و در اولین میتینگ برای جذب این گروه از رأی‌دهندگان فرانک پاون، کشیش کاتولیک و از طرفداران سرسخت قوانین ضد سقط جنین در حمایت از ترامپ به سخنرانی پرداخت.

او در مصاحبه‌ای علاوه بر سیاست‌های سقط جنین به عنوان سیاست‌های حفظ زندگی، بقیه اقدامات ترامپ را نیز کاملاً مطابق با آموزه‌های کاتولیک دانست.

در مقابل جو بایدن سال گذشته با وجود تأکید دائم بر اهمیت آموزه‌های کاتولیک در رشد و تربیتش از حمایت همیشگی خود برای محدود کردن بودجه مختص به سقط جنین دولت فدرال صرف‌نظر کرد و همین موضوع باعث امیدواری جمهوری‌خواهان به کاهش رأی او در بین کاتولیک‌ها در انتخابات آتی شده است.

تیم هالسکمپ، مشاور سیاسی ارشد و عضو کمپین دونالد ترامپ برای جذب آرای کاتولیک‌ها جو بایدن را در حمایت از باور دینی خود ناموفق دانست. این در حالی است که از نظر او ترامپ به عنوان یک غیرکاتولیک اجرا کننده واقعی آموزه‌ها و اصول کلیسای کاتولیک است.

حامیان کاتولیک بایدن اما با رد چنین فرض و ادعایی به این نکته معتقدند که سیاست‌های ترامپ به‌طور کلی بر ضد آموزه‌های کاتولیک و دفاع از حق زندگی است و کاتولیک‌ها به نامزدی که جهان‌بینی کامل‌تری از مسئله حق زندگی و آموزه‌های کلیسا ارائه دهد رأی خواهند داد؛ نه صرفا به کسی که تنها بر سیاست‌های ضد سقط جنین متمرکز باشد.

مترجم: نفیسه نیکبخت

منبع رلیجن نیوز
خبرنگار دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.