خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

در بحبوحه شیوع کرونا| ساز و کاری در انگلستان برای کارگران مسلمان برای ماه رمضان وجود ندارد

مطابق قانون برابری سال ۲۰۱۰ هیچ‌کس نباید در محل کارش به لحاظ انجام فرامین دینی خود در مضیقه و از امکانات محروم باشد. چنانچه کارفرمایان درک بهتری نسبت به ماه رمضان پیدا کنند و از تأثیر آن بر افراد آگاهی یابند، برای اجرای این قانون بیشتر تلاش خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)؛ ماه رمضان به‌سرعت از راه می‌رسد و مسلمانان در سراسر جهان آماده می‌شوند تا خود را برای خودسازی و اوج عبودیت آماده سازند. برای کسانی که در کشورهای غیرمسلمان مشغول به کار هستند، انجام فرامین مذهبی همچون روزه‌داری و اقامه به‌موقع نماز، آن‌هم در بحبوحه بیماری همه‌گیر و جهانی کرونا، به آن معناست که ماه رمضان امسال با چالش‌های ویژه‌ای همراه خواهد بود.

با کاهش رفت‌وآمدهای خانوادگی و دوستانه و نیز تعطیلی مساجد و تعلیق مراسم مذهبی در سایه ویروس کرونا (کووید -۱۹)، اجرای دستورات مهم دینی از جمله تحکیم روابط خانوادگی و اجتماعی برای مسلمانان با مشکلات بسیاری همراه خواهد بود.

در اروپا جایی که حدود ۲۵ میلیون مسلمان در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، اتخاذ سیاست‌های گسترده برای حمایت از اقلیت‌های مذهبی همواره یک چالش جدی بوده است.

بدون در نظر گرفتن نقش اتحادیه اروپا و چالش‌هایش، مشاغل، سازمان‌ها و اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایان در کشورهای مختلف دستورالعمل‌ها و شیوه‌های خاص خود را برای حمایت از کارگران مسلمان به‌ویژه در ماه رمضان دارند.

در انگلستان جایی که حضور بیش از ۳ونیم میلیون مسلمان سبب شده است اسلام دومین دین بزرگ بعد از مسیحیت و سریع‌ترین دین به لحاظ گسترش در انگلستان معرفی گردد و انجمن مسلمانانش یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های مسلمانان در اروپا قلمداد شود، هیچ‌گونه ساز و کار رسمی برای ملزم ساختن کارفرمایان به آماده‌سازی فضای کاری در طول ماه رمضان همچون در نظر گرفتن مکانی برای عبادت و اقامه نماز و یا انعطاف‌پذیری در ساعات کاری وجود ندارد.

اگرچه مطابق با قانون برابری سال ۲۰۱۰ هیچ‌کس نباید در محل کارش به لحاظ انجام فرامین دینی خود در مضیقه و از امکانات محروم باشد. چنانچه کارفرمایان درک بهتری نسبت به ماه رمضان پیدا کنند و از تأثیر آن بر افراد آگاهی یابند، برای اجرای این قانون بیشتر تلاش خواهند کرد.

درحال حاضر با شیوع فراگیر بیماری کرونا (کووید -۱۹) و اجرای قانون فاصله‌گذاری اجتماعی در اروپا، دورکاری و انجام کار در خانه، انجام فریضه روزه‌داری را برای مسلمانان آسان‌تر خواهد کرد.

مترجم: سعیده خلیلی

منبع equaltimes
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.