خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گردهمایی‌های مجازی پاپ فرانسیس نشانگر وحدت واقعی در عبادت است

مراسم عشای ربانی ۷ صبح برگزار می‌شود، اما پاپ نه‌تنها کسی را به این مراسم دعوت نمی‌کند، بلکه تنها با تعداد اندکی از منشی‌ها و خواهرانی که در محل اقامتش حضور دارند به همراه یک نوازنده ارگ و یک فیلم‌بردار تلویزیونی آن را برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)؛ استفاده از رسانه به منظور انجام عبادات گروهی به‌ویژه در مراسم عشای ربانی، نمایانگر این نکته با اهمیت است که کاتولیک‌ها حتی اگر جسمشان در کنار هم نباشد باز هم می‌توانند، بر مدار لطف الهی متحد باقی بمانند.

“فدریکو لومباردی” مسئول مطبوعاتی وقت پاپ فرانسیس می‌گوید: در بیست سوم مارس ۲۰۱۳ و درست ۹ روز پس از انتخاب وی به عنوان پاپ، او خواست که تنها با گروه کوچکی از باغبانان واتیکان مراسم عشای ربانی برگزار شود که این مورد توجه رسانه‌ها نیز قرار گرفت.

او می‌خواست پیش چشم رسانه‌ها و مردم دنیا، ساده و بی‌آلایش عبادت کند.

اکنون با شیوع جهانی کووید – ۱۹ و محدودیت‌های شدید وضع شده در کشورهای مختلف خصوصاً ایتالیا، گرچه همچنان مراسم عشای ربانی ۷ صبح برگزار می‌شود اما پاپ نه‌تنها میهمانی به این مراسم دعوت نمی‌کند بلکه تنها با تعداد اندکی از منشی‌ها و خواهرانی که در محل اقامتش حضور دارند به همراه یک نوازنده ارگ و یک فیلم‌بردار تلویزیونی آن را برگزار می‌کند.

این مراسم به‌صورت زنده پخش می‌شود و تعداد زیادی از مردم از آن آرامش و تسلی می‌گیرند. روحشان با پاپ از فرسنگ‌ها فاصله این دعا را زمزمه می‌کند، حال‌آنکه پایشان اجازه رفتن ندارد. و پاپ، به‌جای چشم دوختن به چشم حاضرین، دیگر از نگاه دوربین یا صدای رادیو و … برایشان موعظه می‌کند؛ اما هنوز کلامش برجان آن‌ها می‌نشیند.

گرچه نام مجازی برای این همایش مذهبی انتخاب شده اما این یک گردهمایی معنوی است، بر پایه عشق، هم دردی، انتظار و امید.

مترجم: سعیده خلیلی

منبع thecatholicuniverse
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.