خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شاید ابر نقره‌ای ایمان بتواند ابر تاریک ویروس کرونا را بپوشاند

دنیس مک‌کارتی/

من هرگز یهودی یا بودائی نبودم و نمی‌دانم که آیا آنچه آنها به آن اعتقاد دارند و انجام می‌دهند بهتر است یا آنچه من به آن اعتقاد دارم و انجام می‌دهم، اما می‌دانم به هر دینی که اعتقاد داشته باشیم، اگر …

ردنا (ادیان نیوز) – کووید-۱۹ نه‌تنها عید پاک مسیحیان که تمام ادیان در سراسر جهان را متأثر ساخته است. در یک هفته گذشته و پیش‌تر از آن، عید پاک مسیحیان، عید پسح یهودیان و روز تولد بودا همگی به صورت آنلاین و در فضای مجازی جشن گرفته شدند. ماه رمضان هم برای مسلمانان فرامی‌رسد و آنها نیز باید خود را با این شرایط همراه کنند.

شاید این تغییرات خیلی هم بد نباشد، حال که ادعای ایمان می‌کنیم چه خوب که از این فرصت و در این قرنطینه خانگی برای تأمل بیشتر و عمیق‌تر درباره معنای واقعی ایمان استفاده کنیم.

ببینیم آیا به‌راستی آنچه از ایمان در رفتار ما و در چشم دیگران بروز می‌کند همان است که در قلب ماست.

عیسی بارها به پیروان خود هشدار می‌داد، «ایمان بیش از آنچه در مقابل دیگران نمود پیدا می‌کند باید به درون شما نور بخشیده باشد».

او می‌گفت: «وقتی با دست راست صدقه می‌دهید اجازه ندهید دست چپتان از آن باخبر شود. و مانند ریاکاران در مقابل دیگران نماز نخوانید و روزه نگیرید تا دیده شوید.»

او بارها هشدار می‌داد: «مبادا گمان کنید ایمان شما از دیگران بیشتر و بهتر است و هرگز این را به نمایش نگذارید.
اموالتان را احتکار نکنید که قلب‌هایتان نیز با آن احتکار می‌شود.»

این‌ها پندهایی است برای همه‌ی مردم … همه جا و در همه زمان‌ها.

اعتراف می‌کنم من، خود بیشتر از آنکه این پندها را دوست می‌دارم در انجام آنها کوتاهی کرده‌ام؛ اما در طول عمر طولانی‌ام آدم‌های بسیاری دیده‌ام که به همان اندازه که نگران خلوص درونی‌شان بوده‌اند، به همان اندازه نگران پاکی اعمالشان بوده‌اند.

به گمان من، ابر نقره‌ای ایمان، می‌تواند ابر تاریک این ویروس بیماری‌زای خطرناک اضطراب‌آور را احاطه کند. شاید از درون این دو، نور اخلاص بدرخشد.

من هرگز یهودی یا بودائی نبودم و نمی‌دانم که آیا آنچه آنها به آن اعتقاد دارند و انجام می‌دهند بهتر است یا آنچه من به آن اعتقاد دارم و انجام می‌دهم، اما می‌دانم به هر دینی که اعتقاد داشته باشیم، اگر …

عادلانه عمل کنیم، عاشقانه ببخشیم و فروتنانه بر زمین گام بگذاریم، آرامش ابدی پاداشمان خواهد بود.

این، می‌تواند تمرین معنوی این روزهایمان باشد.

مترجم: سعیده خلیلی

منبع yoursun
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.