خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ ۱۰ دستگاه تنفس مصنوعی به سوریه هدیه داد

پاپ فرانسیس رهبر واتیکان در پی شیوع کرونا تعداد ۱۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای کمک به بیماران به دولت سوریه هدیه داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خبرگزاری ایتالیایی آنسا روز یکشنبه نوشت: پاپ فرانسیس تعداد ۱۰ دستگاه تنفس مصنوعی را در راستای اجرای طرح “بیمارستان‌های آزاد ” به سوریه هدیه داد.

بر اساس این گزارش رهبر واتیکان همچنین سه دستگاه تنفس مصنوعی را به بیمارستان ” یوسف مقدس ” در قدس هدیه کرد.

آنسا اضافه کرد: همچنین تجهیزات آزمایشگاهی مخصوص تشخیص کرونا برای کمک به ساکنان غزه به این منطقه ارسال شده است.

پاپ فرانیس بیان کرد که این کمک‌ها نخستین مرحله از کمک‌های صندوق اضطراری جدید کلیساهای شرقی است که توسط واتیکان تاسیس شد.

۲۷ فروردین امسال “میخایل میزینسیف ” و ” حسین ماخلیوف ” مسئولان روسی و سوریه‌ای ستاد بازگشت مهاجران به سوریه در بیانیه‌ مشترک از کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی در این کشور برای مداوای افراد مبتلا به بیماری کرونا خبر دادند.

این امر در حالی است که تحریم‌های غربی مانع از ارسال تجهیزات پزشکی به سوریه می‌شود و وضعیت بهداشتی در اردوگاه پناهندگان “الرکبان” بسیار نگران کننده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: “با وجود تلاش‌های انجام شده، توانایی مقامات در تشخیص و ارائه کمک به مبتلایان بسیار محدود است؛ روزانه حدود ۱۰۰ تست بیماری در کشور انجام می‌شود و فقط ۲۵ هزار تخت در مراکز درمانی سوریه وجود دارد و کمبود شدید دستگاه‌های تنفس مصنوعی بسیار نگران کننده است”.

شیوع ویروس کرونا «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون ۳۸ نفر در سوریه به کرونا مبتلا شده و به همین دلیل ۲ تن جان خود را از دست داده‌اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.