خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا خدا یهودیان را بیشتر از مسلمانان دوست دارد؟

چرا آن‌‌ها چنان نیرومندند و ما مسلمانان …! ؟ دلیلش این است که ما رقیب اصلی را فراموش کرده‌ایم و در خودمان به دنبال رقیب می‌گردیم. دلیلش این است که ما استعداد دانش آموختن و پرورش خرد و اندیشه را وانهاده‌ایم. دین برای شکوفایی عقل آمده است نه کور کردن چراغ دانش و تعقل.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ این سوال مطرح است که چرا یک و نیم میلیارد مسلمان جهان فقط ۱۲ جایزه نوبل برده‌اند، اما ۱۴ میلیون یهودی بیش از ۱۸۰ جایزه نوبل گرفته‌اند؟

پرویز بشرمل، هرات افغانستان

یهودیان سراسر جهان، ۱۴ میلیون نفر هستند شامل: ۷ میلیون نفر در آمریکا، ۵ میلیون نفر در آسیا، ۲ میلیون نفر در اروپا، یکصد هزار نفر در آفریقا

جمع کل مسلمانان در جهان: یک میلیارد و نیم نفر است شامل: یک میلیارد نفر در آسیا و خاور میانه، ۴۰۰ میلیون نفر درآفریقا، ۴۴ میلیون نفر در اروپا، ۶ میلیون نفر در آمریکا. جمعیت مسلمانان بیش از ۱۰۷ برابر یهودیان است.

برندگان جوایر نوبل:

دریکصدو پنجاه سال گذشته، ۱۴ میلیون یهودی، بیش از ۱۸۰ جایزه نوبل را دریافت کرده‌اند درحالیکه یک میلیارد و نیم مسلمان تنها ۱۲ جایزه گرفته‌اند!

چرا ۱۴ میلیون یهودی از یک میلیارد و نیم مسلمان نیرومند ترند!

از سناریو‌های تئوری توطئه دست بردارید؟ این موقعیت را کسی به طور مصنوعی به آن‌‌ها نداده است. نگویید کار انگلستان است و آمریکا اگر هم انگلستان و آمریکا از آنان حمایت می‌کنند بپرسید چرا؟ مگر آن‌‌ها چه نفوذی در آمریکا و انگلستان دارند که دولت‌‌های آن‌‌ها مجبور به حمایت هستند؟ چرا مسلمانان این نفوذ را در این دولت‌‌ها ندارند؟ تعداد مسلمانان در این کشور‌ها کمتر از یهودیان نیست! ! اما نفوذ مسلمانان مهاجر به آمریکا چرا کمتر از نفوذ یهودیان مهاجر به آمریکا است؟

حمایت آمریکا و انگلستان و سایر قدرت‌‌ها علت قدرت یهودیان نیست بلکه معلول قدرت آنان است. حال ببینیم چرا؟ به چندین دلیل مثلا:

در تاریخ معاصر:

آلبرت انشتین، یهودی

زیگموند فروید، یهودی

کارل مارکس، یهودی و …

 در رشته پزشکی:

مخترع سوزن سورنگ، بنیامن روبن، یهودی

کاشف واکسن فلج اطفال (پولیو)، یوناس سالک، یهودی

کاشف داروی ضد سرطان خون، یهودی

گرترود الیون، کاشف در‌مان یرقان (زردی) بروخ بلومبرگ، یهودی

کاشف داروی درمان مرض سفلیس، پل الریخ، یهودی و … .

‌ نفوذ در سیاست بین المللی:

هنری کیسینجر، یهودی،

ریچارد لوین رییس دانشگاه یل، یهودی،

الن گرینزپن، رییس فدرال رزرو آمریکا، یهودی،

ژوزف لیبرمن، یهودی،

مادلین البرایت وزیر خارجه آمریکا، یهودی،

گاسپر واینبرگر، وزیر دفاع آمریکا، یهودی،

ماکزیم لیوینو، وزیرخارجه شوروی، یهودی،

داوید مارشال، نخست وزیز سنگاپور، یهودی،

اسحق اسحق، استاندار کل استرالیا، یهودی،

بنیامن دیزرائلی، نخست وزیر انگلستان، یهودی،

یوگنی پیرماکف، نخست وزیر روسیه، یهودی،

جورج سمپائو، رییس جمهور پرتقال، یهودی،

هرب گری، معاون نخست وزیر کانادا، یهودی،

برونو کریسکی، صدر اعظم اتریش، یهودی، و …..

رسانه‌‌های گروهی جهانی:

سی ان ان، ولف بلیتز، یهودی،

باربارا والترز از اخبار (آ. ب. ث)، یهودی،

اوجین مایر، واشنگتن پست، یهودی،

هنری گرونوالد، مجله تایم آمریکا، یهودی،

کاترین گراهام، واشنگتن پست، یهودی،

ژوزف لیلد، نیویورک تایمز، یهودی،

ماکس فرانکل، نیویورک تایمز، یهودی،

رابرن مرداک (صاحب گروه رسانه‌ای fox)÷ یهودی

چرا آن‌‌ها چنان نیرومندند و ما مسلمانان …! ؟

دلیلش این است که ما رقیب اصلی را فراموش کرده‌ایم و در خودمان به دنبال رقیب می‌گردیم. دلیلش این است که ما استعداد دانش آموختن و پرورش خرد و اندیشه را وانهاده‌ایم. دین برای شکوفایی عقل آمده است نه کور کردن چراغ دانش و تعقل.

در سراسر جهان اسلام مشتمل بر ۵۷ کشور تنها ۵٠٠ دانشگاه موجود است. درحالیکه تنها در آمریکا ۵۷۵۸ دانشگاه براه است. درهندوستان، ۸۴۰۷ دانشگاه موجود است. حتی یک دانشگاه از میان کشور‌‌های اسلامی در زمره ۵۰۰ دانشگاه اول جهانی جای ندارد … .

۴۰ درصد از مردم کشور‌های مسیحی دانشگاه را تمام کرده‌اند. در کشور‌های مسلمان این رقم تنها ۲ درصد است. در کشور‌های مسلمان برای هر یک میلیون مسلمان تنها ۲۳۰ دانشمند وجود دارد. در آمریکا این رقم ۵۰۰۰ است. .

دنیای اسلام فقط ۰.۰۲ درصد از درآمد ملی را برای پژوهش و توسعه هزینه می‌کند. در کشور‌های مسیحی این رقم ۵% از درآمد ملی است.

‌ نتیجـــه:

وضعیت کنونی دنیای اسلام استعداد دانش پروری ندارد. مرحله دیگر آزمایش دانش، کاربرد آن است. در مکانی به نام پاکستان برای هر ۱۰۰۰ نفر ۲۳ روزنامه موجود است. در سنگاپور این رقم ۴۶۰ برای هر ۱۰۰۰نفر است. در انگلستان ۲۰۰۰ کتاب مختلف برای یک میلیون نفر هر سال چاپ می‌شود. در مصر این رقم تنها ۱۷ جلد است …

‌ به چه نتیجه‌ای می‌رسیم؟

کنکاش لازم نیست چون ارقام و شواهد فریاد می‌کشند، لکن ما گوشمان را بسته‌ایم. به جای اینکه به فکر این باشید که با کدام پا باید وارد توالت شوید، به خود و فرزندانمان دانش بیاموزیم، میان‌بر وجود ندارد. ما ملت افغانستان باید پاسخ را در مدرسه‌هایمان بیابیم. دین برای شکوفایی عقل و مدرسه آمده است نه برای خاموش کردن چراغ دانش و اندیشه.

منبع: کانال تلگرامی مطالعات آمریکا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.