خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار سازمان ملل درباره نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های دینی در بحران کرونا

سازمان ملل متحد نسبت به سوء استفاده از شرایط بحران کرونا برای پیشبرد منافع اقتصادی و سیاسی و حمله به اقلیت‌های دینی و قومی در جوامع گوناگون هشدار داد و خواستار همبستگی مردم و دولت‌ها در مبارزه با این بیماری شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان ملل متحد نسبت به سوء استفاده از شرایط بحران کرونا برای پیشبرد منافع اقتصادی و سیاسی و حمله به اقلیت‌های دینی و قومی در جوامع گوناگون هشدار داد و خواستار همبستگی مردم و دولت‌ها در مبارزه با این بیماری شد.

به گفته کارشناسان سازمان ملل متحد، عدم اطلاعات کافی از چگونگی گسترش بیماری کووید-۱۹، نگرانی از خطر ابتلا به ویروس کرونا و سوءاستفاده از ترس‌های ناشی از این بحران سبب افزایش بیگانه‌ستیزی و نفرت‌پراکنی به اقلیت‌های قومی و مذهبی در جوامع گوناگون شده است.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه آزادی ادیان و مذاهب هفته گذشته در ژنو گفت: من از دولت‌ها، رهبران ادیان، جامعه مدنی، رسانه‌ها و عموم مردم می‌خواهم که علیه نفرت‌پراکنی و بیگانه‌ستیزی اقدام کنند.

این کارشناس سازمان ملل یادآور شد: در بسیاری از کشورها، این بیماری همه‌گیر باعث تشدید رفتارهای خشونت‌آمیز نسبت به اقلیت‌ها شده است.

وی از افزایش تمایلات در برخی جوامع به این‌که مسیحیان، یهودیان یا مسلمانان را «عامل پخش کرونا» معرفی کنند، ابراز نگرانی کرد.

منبع دویچه وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.