خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یونسکو با همیاری امارات متحده عربی، کلیسای تاریخی موصل را بازسازی می کند

یونسکو روز جمعه ۵ اردیبهشت اعلام کرد که با همیاری امارات متحده عربی بازسازی کلیسای تاریخی “الساعه” در موصل عراق را آغاز می کند. بسیاری از کلیساهای “موصل” دومین شهر بزرگ عراق، پس تصرف این شهر به دست داعش ویران شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کلیسای کاتولیک الساعه که در محله ای به همین نام قرار دارد، یکی از مشهورین کلیساهای موصل است که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است.

یونسکو روز جمعه ۵ اردیبهشت اعلام کرد که با همیاری امارات متحده عربی بازسازی کلیسای تاریخی “الساعه” در موصل عراق را آغاز می کند. این کلیسای تاریخی که به نام کلیسای “بانوی ما” نیز شناخته می شود توسط داعش ویران شده بود.

نیروهای داعش در ژوئن ۲۰۱۴ با حمله ‌ای برق ‌آسا و رعب‌ برانگیز و با کشتن صد ها تن از مردم موصل در خیابان‌ها، این کلان ‌شهر را به تسخیر خود درآوردند. در پی آن، علیه شهروندان مسیحی وارد عمل شدند. عناصر دژخیم داعش، مسیحیان را واداشتند با ترک دین خود، اسلام را بپذیرند، جزیه بپردازند یا شهر را ترک کنند. مسیحیان موصل به مدت ۳ سال توسط نیروهای داعش اذیت و آزار شدند.

عناصر تروریستی داعش پس از تصرف موصل شبکه‌ای از تونل‌ها را زیر ساختمان این کلیسا حفر کردند و مکان مقدس مسیحیان را به یک پایگاه نظامی تبدیل نمودند. آنها تمامی نمادهای مسیحیت را در این کلیسا تخریب کرده‌ و مجسمه‌های عیسی مسیح، و مریم مقدس(س) را با شلیک گلوله تخریب کردند، به علاوه مقبره کشیشی را که در کلیسا دفن شده بود نیز ویران کردند.

تا سرنگونی صدام حسین در سال ۲۰۰۳، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسیحی در عراق زندگی می‌کردند. از آن زمان بدین سو، بسیاری از آنها از ترس حملات عناصر و جریان‌های تروریست این کشور را ترک کرده اند. با این وجود استان نینوا همچنان میزبان بیشترین جمعیت مسیحیان آشوری و کلدانی عراق است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.