خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

از باز شدن کلیساها در آلمان تا سوء استفاده قاچاقچیان از اوضاع کرونایی

مقابله با شیوع کرونا در حالی در کشورهای جهان ادامه دارد که امروز مقامات آلمانی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کردند کلیساها، موزه‌ها و نمایشگاه‌های این کشور می‌توانند با رعایت مسائل بهداشتی بازگشایی شوند. در همین حال، اینترپل اعلام کرد قاچاقچیان در کشورهای مختلف، از اوضاع ناشی از شیوع کرونا، برای جابجایی مواد مخدر استفاده می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیوع جهانی بیماری کرونا تا امروز بیش از سه میلیون نفر را مبتلا کرده و جان ۲۲۸ هزار نفر را گرفته است.

در ادامه تازه‌ترین تحولات مربوط به کرونا در جهان در ۲۴ ساعت گذشته را مرور می‌کنیم:

پمپئو، چین را مسئول زیان به آمریکا و جهان دانست

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر چین را متهم به پنهان‌کاری در انتشار و شیوع ویروس کرونا در جهان کرد و این کشور را مسئول زیان مالی و جانی به آمریکا و همه جهان دانست.

پمپئو در گفت‌و‌گویی که با فاکس نیوز داشت گفت: می‌دانیم که ویروس کرونا در شهر ووهان چین شناسایی شد و شیوع پیدا کرد اما تا الان منبع آن را شناسایی نکرده‌ایم. می‌دانیم که حزب کمونیست چین راستگو نبود. وقتی پزشکان می‌خواستند که درباره این ویروس صحبت کنند جلو آنها را گرفتند و روزنامه‌نگاران ما را هم بیرون کردند.

وی مدعی شد: برای مجازات کردن گناه‌کاران و خاطیان نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و آنها را تحویل عدالت می‌دهیم.

ارسال دومین محموله کمک ترکیه به آمریکا

یک هواپیمای ترابری نظامی ترکیه دومین محموله کمکی این کشور برای مقابله با کرونا را به آمریکا ارسال کرد.

وزیر اوقاف اردن: مساجد در طول ماه رمضان باز نخواهند شد.

«شیخ محمد الخلایله» وزیر اوقاف اردن روز پنج‌شنبه به بحث و جدل‌ها بر سر بستن مساجد این کشور در ماه مبارک رمضان پایان داد و اعلام کرد که مساجد در طول ماه رمضان باز نخواهند شد.

الخلایله گفت: مساجد اردن در طول ماه مبارک رمضان به دلیل کرونا بسته خواهد بود؛ برخی در موضوع بستن مساجد به گونه‌ای تردید ایجاد می‌کنند که گویا ما عمدا مساجد خداوند را بسته‌ایم.

این وزیر اردنی در ادامه گفت: وزارت اوقاف در امر بستن مساجد، موضوع سلامت عمومی را از باب حکم شرعی آن مدنظر قرار می‌دهد.

اردن درحالی مساجد این کشور را در طول ماه رمضان بسته که براساس اعلام وزارت بهداشت این کشور، در ۵ روز اخیر هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت نرسانده است.

کرونا در روسیه؛ افزایش آمار مبتلایان همزمان با کمک به آمریکا

مقامات بهداشتی روسیه امروز از ثبت ۱۰۱ مورد مرگ جدید و هفت هزار و ۹۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته خبر دادند. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان در روسیه به ۱۰۶ هزار و پانصد نفر رسیده است و هزار و ۷۳ نفر نیز تاکنون در این کشور جان باخته‌اند.

در همین حال کرملین اعلام کرد در تماس تلفنی ترامپ با پوتین، وی از وخامت اوضاع در نیویورک خبر داده و پوتین نیز قول داده به آمریکا کمک کند.

ژاپن فهرست جدیدی از علائم کرونا را منتشر کرد

وزارت بهداشت ژاپن پنج‌شنبه فهرست ۱۳ مورد «علائم ابتلا به ویروس کرونا» که بعضی از آنها جدید هستند را منتشر و اعلام کرد شخصی که این علایم را داشته باشد باید فورا با یک پزشک متخصص مشورت کند.

به گزارش شبکه خبری «ان. اچ. کی» ژاپن، این فهرست برای بیمارانی تهیه شده است که علائم خفیفی دارند و در مراکز تعیین شده و یا در منازل خود در حال بهبود هستند.

این فهرست شامل رنگ پریدگی صورت، کبودی لب‌ها، مشکلات تنفسی از قبیل درد سینه، ناتوانی از دراز کشیدن و تنها قادر بودن به تنفس در حالت نشسته و بالا و پایین افتادن شانه‌ها هنگام نفس کشیدن است.

وزارت بهداشت ژاپن می‌گوید: بیماران و خانواده‌های آنها باید دو بار در روز این فهرست را چک کنند.

این وزارتخانه اضافه کرده است: در صورت ظاهر شدن هر کدام از این علائم، کسانی که در منزل در حال بهبود یافتن هستند باید فورا با مسئولان مربوط در شهرداری تماس بگیرند و کسانی هم که در هتل‌ها بستری هستند باید پرستاران حاضر در محل را صدا کنند.

انصارالله یمن: آمریکا و عربستان مسئول شیوع کرونا در یمن هستند

ناصر باعوم وزیر بهداشت دولت مستعفی یمن روز گذشته اعلام کرد که نخستین فوتی‌ ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا در این کشور ثبت شد.

به گفته وی، ۵ نفر مبتلا روز گذشته شناسایی شده‌اند و دو مورد فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ نیز در یمن ثبت شده است. این مبتلایان و فوتی‌ها در شهر عدن، پایتخت موقت دولت مستعفی یمن بوده‌اند.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شورای عالی سیاسی این کشور با مطرح کردن سوالی، تصریح کرد: آیا اعلام شیوع ویروس کرونا در عدن صحیح است یا این امر جزو تاکتیک‌های سیاسی است؟ از خداوند متعال می‌خواهیم برادرانمان را در استان عدن و در تمامی استان‌های یمن مورد لطف خود قرار دهد.

وی آمریکا، عربستان و کشورهای عضو ائتلاف تحت امر عربستان را مسئول شیوع ویروس کرونا در یمن دانست و تصریح کرد: ما کشورهای متجاوز آمریکا، عربستان و همپیمانانش را مسئول شیوع ویروس کرونا در یمن می‌دانیم زیرا آنها وضعیت قرنطینه یا هرگونه اقدامات پیشگیرانه را نادیده گرفتند.

شمار مبتلایان جدید کرونا در کره جنوبی صفر شد

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی اعلام کرد از ابتدای ماه فوریه (۱۲ بهمن ۱۳۹۸) تا کنون، برای نخستین بار امروز پنج‌شنبه هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در داخل کشور ثبت نشده است.

خبرگزاری یونهاپ کره گزارش کرد این کشور در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، پس از چین به دومین کانون بزرگ همه‌گیری جهان تبدیل شده بود اما با انجام صدها هزار آزمایش و تدابیر محدود کننده، به‌کارگیری نرم‌افزارها و اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، موفق به مهار کرونا شده است.

مقامات بهداشتی کره جنوبی می‌گویند که با این حال در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد وارداتی ابتلا به کرونا در کشور ثبت شده است که همه آنها مربوط به مسافران ورودی از کشورهای دیگر بوده است.

در کره جنوبی تا امروز پنجشنبه شمار مبتلایان به کرونا ۱۰ هزار و ۷۶۵ نفر اعلام شده است که از این تعداد ۹ هزار و ۵۹ نفر درمان شده و ۲۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

استفاده از بسته‌های غذایی برای قاچاق مواد مخدر

خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس بین‌الملل (اینترپل) گزارش داد، قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر و دیگر اجناس غیرقانونی از خدمات حمل و نقل مواد غذایی استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، کشورهای ایرلند، مالزی، اسپانیا و بریتانیا مواد مخدری همچون کوکائین، مارجوانا، کتامین و اکستاسی را در پوشش مواد غذایی شناسایی کرده‌اند.

بازگشایی کلیساها و موزه‌ها در آلمان

بر اساس یک بخشنامه دولتی، امروز در آلمان کلیساها، موزه‌ها، نمایشگاه‌ها، باغ وحش‌ها، باغ‌های گیاه‌شناسی به شرط رعایت قوانین فاصله‌گیری اجتماعی اجازه باز شدن پیدا کردند.

رکود اقتصادی بی‌سابقه در فرانسه

مرکز آمار فرانسه اعلام کرد این کشور در سه ماهه نخست سال جاری با بزرگترین رکود اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

به گفته این مرکز این کشور در این مدت با ۵,۸ درصد افت رشد اقتصادی نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ روبرو شده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.