خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خطرات جدی ورزش یوگا برای سلامتی بدن

یکی از انتقادات پزشکی که به یوگا وارد می شود آسیب های فیزیولوژیکی است که به طور جدی به بدن وارد می شود.

ردنا (ادیان نیوز) – ویلیام براد، نویسندگان آمریکایی که نویسنده ارشد مجله نیویورک تایمز نیز می باشد و چندین سال یوگا کار کرده، به دلیل آسیب های جدی که به واسطه یوگا به کمرش وارد شده، اقدام به روشنگری کرده است.

ویلیام کتابی با عنوان «دانش یوگا؛ خطرات و منافع» منتشر می کند و در همان سال انتشار کتاب، یک مقاله جنجالی نیز در نیویورک تایمز به چاپ می رساند که در آن آسیب های جدی یوگا را بررسی می کند. این مقاله در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفت و واکنش های زیادی در پی داشت.

از مضرات یوگا می توان به این موارد اشاره کرد: «یوگا موجب نرم شدن استخوان ها می شود و احتمال شکنندگی آن را در دوران سالمندی افزایش می دهند. اکثر حرکات یوگا، ستون فقرات را بیش از حد به جلو و عقب خم می کند که این مسئله باعث شکنندگی مهره می شود. حتی گفته می شود در بیماران مبتلا به بیماری های روحی و روانی انجام بعضی از حرکت های یوگا باعث تشدید بیماری نیز می شود.»

«در یافته های آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا صدمات شایعی را برای یوگا برشمردند، زیرا افراد ساعت ها در یک حالت خاص می مانند که از جمله این آسیب ها کشش زیاد گردن، ستون فقرات و پاها است. همچنین، این حرکات در افرادی که پوکی استخوان شدید دارند و یا فشار خونی بالا و پایین دارند باعث بدتر شدن وضعیت ایشان می شود.»

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.