خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پس از آغاز بحران کرونا؛ افزایش اقبال عمومی به برنامه‌ها و خدمات مذهبی

افزایش اقبال عمومی در انگلیس حداقل به یکی از خدمات دینی و مذهبی در طول بحران کرونا چیزی است که در نظرسنجی‌های  صورت گرفته، کاملاً مشهود است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وقتی جوانان احیای دوباره‌ی دین را رهبری کنند، حصول نتیجه‌ی بهتر چندان هم بعید نخواهد بود، چنانکه در یک نظرسنجی «وی‌کار دیبلیِ» جوان به‌عنوان بهترین کشیش تلویزیونی در طول بحران کرونا انتخاب شد.

بر طبق یک نظرسنجی جدید، یک‌چهارم از بزرگسالان در کشور انگلیس از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا و قرنطینه‌ی خانگی یکی از برنامه‌های دینی پخش شده در رادیو یا تلویزیون را شنیده، دیده و پیگیری کرده‌اند و از هر ۲۰ نفر یک نفر شروع به انجام فرایض دینی کرده است.

یافته‌های این نظرسنجی تقویت‌کننده‌ی این عقیده است که افراد در هنگام ناامیدی و یأس، بیشتر به دین پناه می‌برند.

کلیسای انگلیس گفته است تعداد افرادی که از خدمات آنلاین یا تلفنی کلیسا استفاده می‌کنند به‌طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است به گونه‌ای که ۶ هزار نفر در ۴۸ ساعت اولیه راه‌اندازی این خطوط، خدمات و مشاوره‌های مذهبی درخواست کرده‌اند.

ادیان دیگر نیز همین موارد را گزارش کرده‌اند.

در یک نظرسنجی دیگر مشخص شد یک‌سوم از افراد ۱۸ تا ۳۴ سال و یک‌پنجم از افراد بالای ۵۵ سال دست‌کم یکی از سرویس‌های مذهبی رادیو یا تلویزیون را دنبال کرده‌اند و در بین آنها کسانی هستند که تا پیش از این هرگز به کلیسا نرفته‌اند.

شایان ذکر است از زمان شروع بیماری کرونا بیشترین مواردی که در مورد آنها درخواست دعا شده عبارتند از: خانواده ۵۳%، دوستان ۳۴%، سپاسگزاری از خدا ۲۴%، دعاهای شخصی ۲۸% و  دعا برای افراد مبتلا به بیماری کرونا ۲۰%.

منبع theguardian
خبرنگار سعیده خلیلی مطلق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.