خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نیمی از جمعیت آمریکا: انجیل باید در وضع قوانین نقش داشته باشد

نیمی از امریکایی‌ها معتقدند که انجیل باید بر قوانین آمریکا مؤثر باشد، از این میان ۲۸ درصد دستورات انجیلی را بر اراده مردم مقدم می‌دانند. در قانون اساسی امریکا اشاره‌ای به خدا، مسیح یا انجیل نشده است و اولین اصلاحیه قانون نیز تصریح می‌کند: «قانون‌گذاری در کنگره نباید بر اساس دین باشد.» بااین‌حال برخی از پژوهشگران معتقدند که کتاب مقدس بر بنیان‌گذاران امریکا بسیار مؤثر بوده است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقاتی پیو، امروزه حدود نیمی از امریکایی‌ها (۴۹%) معتقدند انجیل باید تا حدودی بر قوانین امریکا مؤثر باشد، درحالی‌که ۲۳ درصد از این ۴۹ درصد معتقدند کتاب مقدس باید تأثیر قابل‌توجهی بر قانون بگذارد. در میان مسیحیان امریکا حدود دوسوم (۶۸%) خواستار نقش انجیل در روند قانون‌گذاری در امریکا هستند و این تعداد در بین پروتستان‌های انجیلی به ۸۹ درصد می‌رسد.

در مقابل و در آن‌طرف طیف، مخالفت بسیاری با تأثیر انجیل بر قوانین امریکا از جانب افراد غیرمذهبی (آتئیست‌ها، اگنوستیک‌ها و افراد بدون وابستگی به دینی خاص) وجود دارد. حدود سه‌چهارم این گروه (۷۸%) معتقدند کتاب مقدس هرگز نباید بر قوانین امریکا مؤثر باشد، درحالی‌که این باور در بین آتئیست‌ها به ۸۹ درصد می‌رسد.

همچنین در بین دوسوم یهودی‌های امریکا برخی کاملاً مخالف هرگونه تأثیر انجیل بر قوانین هستند و برخی باور دارند که انجیل نباید تأثیر چندانی بر قانون بگذارد.

آغاز به کار کمپین انتخاباتی ترامپ برای جذب آرای کاتولیک‌ها
از لحاظ سنی افراد مسن‌تر نسبت به جوانان و از لحاظ عقیده سیاسی جمهوری‌‍‌‌خواهان نسبت به دموکرات‌ها تمایل بیشتری به اثرگذاری انجیل بر قانون‌گذاری در امریکا دارند.

علاوه بر سؤال اول درباره اینکه چه کسی موافق تأثیر کتاب مقدس بر قوانین است، سؤال دیگری از افراد موافق سؤال اول در نظرسنجی پیو پرسیده شد مبنی بر اینکه اگر انجیل و خواست مردم روبه‌روی هم قرار بگیرند، کدام یک باید در قانون امریکا دارای اولویت باشد.

از میان این افراد اکثر جواب‌ها (۲۸% از ۴۹%) در راستای اولویت‌بخشی انجیل بر خواست مردم بود. این در حالی است که از میان ۴۹ درصد حدود ۱۹ درصد در عین باور به ضرورت تأثیر انجیل بر قوانین، خواست مردم را نسبت به آن دارای اولویت می‌دانند.

همچتین ۶۸ درصد از سفیدپوستان انجیلی، نیمی از سیاه‌پوستان پروتستان، ۲۵ درصد از کاتولیک‌ها و ۲۷ درصد از مسیحیان غیرانجیلی در جمع کسانی حضور دارند که خواستار اولویت‌بخشی به انجیل در مقابل خواست مردم هستند.

منبع موسسه تحقیقات پیو
خبرنگار دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.