خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فراسوی حلقه، بررسی انتقادی عرفان حلقه (کیهانی)

این کتاب با استفاده از متن‏‎های مکتوب عرفان حلقه و مشاهدات فعالیت‏‎های عملی آن، به بررسی و سپس نقد روش‎مند عرفان حلقه می‏‎پردازد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ کتاب فراسوی عرفان حلقه شما را به فراسوی چهره‌های ساختگی عرفان حلقه می‌برد تا ببینید که در پس صورتک پزشک جادوگر و اپوزسیون پرخاشگر، جهانی از تضاد نهفته است.

این کتاب با استفاده از متن‏‎های مکتوب عرفان حلقه و مشاهدات فعالیت‏‎های عملی آن، به بررسی و سپس نقد روش‎مند عرفان حلقه می‏‎پردازد. عرفان حلقه در آموزه‏‎هایش تلاش کرد تا خود را علمی نشان دهد. در این شرایط لازم بود تفاوت دقیق میان شبه علم و علم حقیقی عرفان مشخص شود. چرا که این مسائل دیگران را در مورد عرفان راستین دچار شبهه می‎‏کند؛ بنابراین در این شرایط ضروری است تا به روشنی علمی نبودن مباحث عرفان حلقه تبیین گردد.

علاوه بر این عرفان حلقه ادعای اسلامی بودن دارد. در حالی که برخی مبانی علمی و عملی آن در تعارض و مخالفت صریح با آیات و روایات است. حتی در میان خود مبانی عرفان حلقه با یکدیگر هم، تعارضات و تناقضات جدی دیده می‎‏شود.

کتاب فراسوی عرفان حلقه با بررسی عقلانی و تناقضات عرفان حلقه در سه حیطه اصلی هستی شناختی، جهان شناختی و فرجام شناختی به نقد آن دست زده است. تلاش شده است که هر انسان آزادفکری تقریبا بدون پیش فرض، نقد‌ها را درک کند. البته کتاب فراسوی عرفان حلقه برای مویدات از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت بهره برده است.

کتاب «فراسوی حلقه؛ بررسی انتقادی عرفان حلقه (کیهانی)» نوشته «فاطمه مغیثی» از سوی انتشارات «معنویت‌پژوهی» در سال ۱۳۹۸ برای نخستین‌بار منتشر شده است.

منبع رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.