خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دبیرکل اجرایی شورای جهانی کلیساها، خواستار لغو تحریم‌ها علیه ملت ایران شد

ایوان ساکو، دبیرکل اجرایی شورای جهانی کلیساها در ژنو گفت که ایران حتی در شرایط تحریم هم منادی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و ادیان بود و ما خواستار لغو تحریم‌ها علیه مردم ایران هستیم.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ پس از پیام ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان به رهبران دینی جهان درباره شرایط سختی که تحریم‌ها در راستای مبارزه ایران با بیماری کرونا پیش آورده، این شخصیت‌ها بر ضرورت لغو تحریم‌های ایران تاکید کردند. در تازه‌ترین پاسخ به نامه ابراهیمی ترکمان، دکتر ایوان ساکو، دبیرکل اجرایی شورای جهانی کلیساها در ژنو گفت: در لغو تحریم‌ها علیه مردم ایران همراه و هم‌صدا هستیم.

در متن پیام ساکو آمده است:

«با سلام گرم از شورای جهانی کلیساها در ژنو.

امید واثق دارم علیرغم ادامه چالش‌های ناشی از بیماری همه گیر، جنابعالی و همکارانتان در انجام وظایف مهم خود موفق باشید.

از نامه صمیمانه مورخ ۲۰ آوریل شما بسیار سپاسگزارم و از اینکه برای اینجانب در مسئولیت دبیرکل اجرایی شورای جهانی کلیساها آرزوی موفقیت نموده‌اید بسیار قدردانی می‌کنم.

از اینکه توانستیم با دیگر سازمان‌های مسیحی در درخواست لغو تحریم‌ها علیه ایران و سایر کشورها که متحمل سختی‌های زیادی شده‌اند، همراه و هم‌صدا شویم بسیار خرسندم. ما همچنان به دعاهای خود برای مردم ایران و برای برقراری عدالت و صلح برای تمام مردم منطقه ادامه می‌دهیم.

اینجانب یادآوری بسیار مثبت جنابعالی راجع به رابطه‌ای را که بین شورای جهانی کلیساها و مرکز گفت‌وگوی بین ادیان و فرهنگ‌ها در تهران توسعه یافته، تأیید و تکرار می‌کنم. این واقعیت که این روند گفت‌وگوها برای ربع قرن شکوفا شده و رونق یافته، به یقین دستاورد قابل توجهی در حوزه وسیع همکاری‌های دینی به شمار می‌رود. این ارتباطی است که ما به جد به آن متعهد و منتظر برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها هستیم. همکاران من و شما در این خصوص با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.»

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.