خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت کاردینال‌های آسیایی از روز جهانی نیایش

کاردینال‌های آسیایی از برگزاری مراسم دعا در روز پنجشنبه ۱۴ می (مصادف با ۲۵ اردیبهشت ماه) به عنوان «روز جهانی نیایش» برای آحاد بشر حمایت کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس از همه‌ی رهبران ادیان دنیا خواسته است در روز ۱۴ می (پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت) برای نجات جامعه‌ی بشری از بیماری کرونا دعا کنند.

به همین منظور روحانیون کاتولیک آسیایی در این روز به صورت آنلاین از عبادتگاه‌های خود این مراسم را برگزار خواهند کرد.

کاردینال «پاتریک دروزاریو» از داکادر مصاحبه‌ای به خبرگزاری کروکس گفت: من از طریق رسانه‌های اجتماعی به همه‌ی بخش‌های زیر مجموعه‌ی کلیسای خود اعلام کردم که چگونه پاپ از همه‌ پیروان ادیان دنیا خواسته است در روز جهانی نیایش از خدا بخواهند تا بیماری کرونا پایان پذیرد و هر خانواده را که می شناختم تشویق کردم مراسم این روز را با دعا و روزه و انجام کارهای خیر برگزار کنند.

وی گفت به کمک بخش خیریه‌ی کلیسا که با گروه‌های خیریه‌ ادیان دیگر همچون شبکه‌ای در ارتباط است، آنها را دعوت کرده که در روز جهانی نیایش، همچون ما مسیحیان، دعا بخوانند و روزه بگیرند.

پیشنهاد اولیه روز جهانی دعا از سوی کمیته عالی برادری بشر مطرح گردید. این کمیته پس از دیدار پاپ فرانسیس و شیخ الازهر در چهارم فوریه ۲۰۱۹ در ابوظبی و به منظور امضای سند برادری بشر تشکیل شد.

«چارلز بو»، کاردینال میانمار که به عنوان رئیس فدراسیون اسقف‌های آسیا نیز فعالیت می‌کند، ضمن حمایت از روز جهانی نیایش گفت: هیچ چیز به اندازه‌یاین ویروس مهلک نتوانسته است دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد.

روز جهانی نیایش - دعا

وی افزود یک رهبر خوب می‌تواند جمعی را به مسئولیتی گروهی متقاعد سازد تا در نتیجه‌ی آن بر یک چالش جمعی پیروز شوند‌. یک رهبر خوب از جامعه‌ای در معرض خطر به خوبی مراقبت می‌کند.

اسقف «توماس دابر»، از پونای هند نیز گفت: تعیین روز جهانی دعا برای بشریت ابتکاری پیامبرگونه است، ما از این دعوت استقبال می‌کنیم و تمام آن روز را به دعا، عبادت،روزه، تزکیه نفس و انجام کارهای خیر و بشردوستانه خواهیم پرداخت.

وی افزود: بشر باید بداند به تنهایی از پس همه‌ی مشکلات بر نخواهد آمد.

منبع Currents News
خبرنگار سعیده خلیلی مطلق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

1 نظر
  1. حمید رضایی می گوید

    سلام؛ هم چنان که خودتان نیز قبلا گزارش کرده بودید؛ این پیشنهاد ابتدا از سوی آیت الله مبلغی در ایران به شورای رهبران ادیان جهانی ارایه شد و سپس، همانگونه که در متن این خبر نیز آمده است، در پی دیدار احمد الطیب و پاپ واتیکان رسمیت یافت. موفق و پیروز باشید.