خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فلسطین، کوئید ۱۹۴۸ و معامله قرن

روز قدس امسال در حالی برگزار خواهد شد که فلسطینیان در دو جبهه مقابله با شیوع ویروس کرونا و مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ امروز فلسطینی ­ها در دو جبهه می­ جنگند: یکی در برابر شیوع ویروسی به نام کرونا و دیگری در مقابل اشغال و رفتار تبعیض ­آمیز ارتش اسرائیل. ولی درد و رنج ملتی که ۷۰ سال است در قرنطینه بسر می برد، تنها به این دو جبهه ختم نمی شود. آنها ۷۰ سال است که به کرونایی مبتلا شده اند، با نام ” کوئید ۱۹۴۸″(سال پیدایش اسرائیل)

یکی از تاثیرات ” کوئید- ۱۹۴۸″ ، طرح “معامله ی قرن” بود. با وجود مخالفتهای بسیار با این طرح، درکشاکش درگیری جهان با گسترش روزافزون ویروس کرونا، به نظر میرسد این رژیم فرصتی برای پیش برد معامله ی قرن، دور از توجه رسانه ها پیدا کرده است. بطوریکه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد ممکن است صهیونیست‌ها با سوءاستفاده از درگیری ذهنی مردم جهان به ویروس کرونا، باقی مانده خاک فلسطین(کرانه ی باختری) را به اشغال خود در آورند و این مناطق را یهودی‌سازی کنند.

این در حالی است که بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی، از جمله زنان و کودکان در زندان­های اسرائیل نگهداری می ­شوند که بسیار قدیمی، کثیف، پرازدحام و فاقد امکانات بهداشتی اولیه هستند. همچنین در سرزمینهای فلسطینی، اسرائیل تمام ورود و خروج­ ها از کرانه باختری گرفته تا غزه را تحت کنترل دارد. هفته گذشته این رژیم، مناطق تحت کنترل فلسطین را به بهانه ی جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مسدود کرد و این باعث شد که بیت لحم به طور کامل قرنطینه شود. برای فلسطینیان واضح است که اسرائیل به بهانه­ ی جلوگیری، از شیوع ویروس کرونا به عنوان فرصتی برای سخت­گیری بیشتر بر ساکنان فلسطین و تسریع در الحاق سرزمین فلسطینی­ های استفاده می­ کند.

این رژیم همچنین هفته­ ی گذشته برای شهرک نشینان اسرائیلی مجوز حمله به غیرنظامیان فلسطین را صادر کرد و این­ امر تلاش­های فلسطینان برای مبارزه با این بیماری را پیچیده ­تر می­ کند. در واقع ارتش اسرائیل برای به کار بستن بیشتر محدودیت ­های رفت و آمد برای فلسطینی­ ها، از بهانه ویروس کرونا استفاده می ­کند. این درحالیست که مقررات منع آمد و شد باید یک موضوع بهداشت عمومی باشد به گونه ­ای که در کلیه ­ی سرزمین­ های اشغالی و به همان اندازه برای اسرائیلی ها هم اعمال شود، اما شبکه ­ی الجزیره گزارش داد مهاجران یهودی که در کرانه باختری و فقط چند صد متر از مناطق عرب نشین زندگی می­ کنند؛ با این محدودیت­ ها روبرو نیستند.

با این وجود، شاید یک نتیجه مثبت از شیوع ویروس کرونا این است که با اعمال مقررات سخت­گیرانه رفت و آمد در بسیاری از کشورها، توجه مردم جهان به مقررات منع آمد و شد که دهه­ هاست برای مردم فلسطین به یک روزمرگی تبدیل شده است، جلب می شود.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.