خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اختصاص ۱۰۰ هزار یورو برای آشنایی با زندگی مسلمانان در بایرن

دولت بایرن بودجه‌ای حدود ۱۰۰ هزار یورو برای آگاه‌سازی اعضای این شهر از زندگی روزانه مسلمانان اختصاص داده و این بودجه به بخش مشاوره اسلامی بنیاد اویگن بیزر اهدا شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بخش مشاوره اسلامی بنیاد اویگن بیزر پروژه‌ای با عنوان «ارتقای دانش ـ تقویت مهارت‌ها» دارد. این پروژه اطلاعات مفیدی را درباره اسلام در آلمان، مسلمانان ساکن بایرن، آموزش اسلامی و همچنین ایجاد پل‌ ارتباطی با مسلمانان در اختیار کارکنان شهرداری‌ها، کارکنان ادارات و خیریه‌ها می‌گذارد.

هدف از این کار، آشنایی بیشتر شهروندان غیرمسلمان و مسلمان با یکدیگر و کمک به ادغام بهتر در جامعه بایرن بیان شده است. حال دولت بایرن تصمیم گرفته است که با اهدای ۱۰۰ هزار یورو از این پروژه حمایت کند.

یواخیم هرمان، وزیر امور داخلی ایالت بایرن، معتقد است که این پروژه می‌تواند به گسترش گفت‌وگوهای بین‌ مذهبی و درک بهتر تنوع فرهنگی کمک کند.

بخش مشاور اسلامی بنیاد اویگن بیزر فقط زیر نظر بنیاد اویگن بیزر فعالیت نمی‌کند، بلکه این بخش به صورت مشترک زیر نظر بنیاد روبرت بوش، بنیاد اویگن بیزر و همچنین مرکز اسلام و حقوق در اروپا در دانشگاه فردریش الکساندر فعالیت می‌کند. از ژانویه سال گذشته این بخش درباره اسلام و زندگی مسلمانان به کارمندان شهرداری‌ها، خیرین، معلمان، کارکنان مهدکودک‌ها و مدارس، پناهجویان و … مشاوره داده است.

محور اصلی مشاوره این بخش مسائل مربوط به زندگی روزمره مسلمانان است. در واقع این بخش تلاش می‌کند که با آشنا کردن جامعه بایرن با اسلام، فرصت‌هایی را برای مشارکت مسلمانان در امور شهری، سلامت، امور مربوط به پناهجویان و … ایجاد کند و ارتباط میان مسلمانان و غیرمسلمانان را بهبود بخشد.

همچنین در این پروژه مشاوره‌هایی درباره مشارکت نوجوانان و جوانان مسلمان در جامعه، وظایف روحانیون مسلمان و امور کفن و دفن اسلامی به علاقه‌مندان داده می‌شود. برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز از دیگر وظایف این بخش به شمار می‌رود.

منبع سنی دیلی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.